• ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری
  • ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری

کاربرد مدل مرجع در مدیریت فرآیند

کاربرد مدل مرجع در مدیریت فرآیند
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

کاربرد مدل مرجع در مدیریت فرآیند

ابتدا در این پست مدل مرجع را تعریف می کنیم و سپس کاربرد آن را در مدیریت فرآیند بررسی می کنیم.

مدل‌های مرجع مجموعه‌ای متشکل از گزینه‌های ممکن، در یک دامنه مشخص هستند که به فرآیند تهیه راه حل یک مساله کمک قابل ملاحظه ای می‌کنند. در واقع مدل مرجع مدلی است که می توانید کلیه مشخصات سیستم را در آن ببینید و واکنش‌های عناصر سیستم را در قالب آن دریافت کنید.

مدل مرجع ما را در طراحی و آزمون طرح سیستم، درخصوص کامل بودن هدایت می‌کند. می‌توانید برای آشنایی با کاستی‌های سیستم و ارزیابی آن از این مدل استفاده کنید. مدل‌های مرجع برای یک نقشه راهنما جهت ارائه راه‌کارهایی یکپارچه و آرمان‌گرا در قلمرو کسب و کار حساب می شود.

این مدل‌ها با احتساب تمامی حوزه‌های کاری موجود در یک کسب و کار به طور عام و جدای از نحوه انجام آن‌ها در سازمان‌های مختلف، راه‌کارهای خود را به صورت کلی پیشنهاد می‌دهند.

کاربرد مدل مرجع در مدیریت فرآیند

توجه به این مسئله بسیار مهم است که مدل‌های مرجع، داده‌های صورت مساله را طبقه بندی و مشخص می‌کند و نه این که انواع جواب‌ها را مشخص کنند.‌ جواب نهائی طی فرایندی با ترکیب و استفاده از این مولفه‌ها به‌دست می‌‌آید. مدل‌های مرجع، معرف گزینه‌ها و مشخصات آن‌ها هستند، اما گزینش با استفاده کننده است که براساس شرایط حوزه مساله خود به انجام این کار می پردازد.

کاربرد مدل مرجع در مدیریت فرآیند

سازمان‌ها همانند سیستم‌هایی پیچیده دارای فرایندهای مشخص و معینی در قلمرو ماموریت و عملیات خاص خود می‌باشند. حوزه‌هایی که سازمان و یا سازمان‌ها در آن زمینه به فعالیت و کنش و واکنش می‌پردازند نیز دارای خصوصیات و اندازه های خود است.

معمولاً فعالیت در این زمینه بدون تبعیت و برخورداری از قواعد مشخص جهت تعاملات با سازمان‌های مربوطه، پیشبرد اهداف کسب و کار را پیچیده خواهد کرد. قسمتی از مجموعه اقدامات و چارچوب‌ها در سطح اقدامات سازمان‌های همانند قابلیت الگوبرداری توسط سایر سیستم‌ها و نظام‌ها را دارا است که این خود عامل صرف زمان کمتر جهت دستیابی به الگوی مناسب فعالیت در بخش مربوطه است.

کاربرد مدل مرجع در مدیریت فرآیند

برای مشخص شدن معماری مناسب سازمان‌ها و سیستم‌ها از مدل‌های مرجع استفاده می‌کنند. مدل‌های مرجع مدل‌های عمومی هستند که برای مشخص شدن عناصر معماری در لایه‌های مختلف از آنها استفاده می‌شود.

هر چند هر سازمانی باتوجه به نیازهای کسب و کار و همچنین استراتژی‌ها و سیاست‌ها به یک معماری ویژه نیاز دارد. نمی‌توان بدون شناخت مقتضیات خاص سازمان، اینگونه مدل‌ها را همانند مکانیکی در طراحی وضعیت مطلوب سازمان استفاده می کنند. هرچند شباهت هایی که بین سازمان‌ها در سطوح مختلف وجود دارد. همچنین ارزش افزوده ناشی از کاربرد مدل‌های مرجع, کاربرد این‌گونه مدل‌ها را توجیه می کند. فواید استفاده از مدل‌های مرجع عبارتند از:

  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه طراحی وضعیت مطلوب
  • استفاده از بهترین تجارب و یافته‌ها در سازمان‌های مشابه
  • اطمینان از امکان تعامل‌پذیری ‌بین سازمان‌هایی که از مدل‌های مرجع مشابه پیروی می‌کنند.
کاربرد مدل مرجع در مدیریت فرآیند

سازمان‌ها، شرکت‌های بزرگ نرم‌افزاری و مشاوره‌ای و نهادهای استانداردگذاری مختلفی در سطح جهانی اقدام به تهیه و انتشار مدل‌های مرجع کسب و کار کرده اند. هر یک از این مدل ها در محدوده خاصی کاربرد دارد.

منبع: Management by Process

n نرم افزار,bpmn2 آموزش,bpmn در ,اتوماسیون اداری,اتوماسیون تغذیه,اتوماسیون دانشگاه,اتوماسیون,اتوماسیون اداری آموزش ,اتوماسیون تغذیه محقق,اتوماسیون تغذیه دانشگاه ,فرایند کسب کار,مراحل کسب کار,فرایند کسب و کار مقاله,فرایند کسب و کار ,فرایند کسب و کار bpm,فرایند کسب و کار,فرایند کسب و کار در سازمان,فرایند کسب و کار یعنی چه,مدیریت فرآیندهای کسب و کار,مدیریت فرآیندهای سازمانی,مدیریت فرآیند چیست,مدیریت فرآیندهای نیروگاهی ,مدیریت فرآیندی,مدیریت فرآیند bpms,مدیریت فرایند آموزش,مدیریت فرآیند کسب و کار bpms,مدلسازی فرایندهای کسب و کار,مدل سازی فرایندهای پیچیده,مدل سازی فرایندهای سازمان,مدلسازی فرآیندها bpmn,فرایندهای مدل سازی,تحلیل فرآیندهای کسب و کار,تحلیل فرایندها چیست,فرایندهای تحلیل,تحلیل فضایی فرایندها,تجزیه و تحلیل فرایندهای سازمانی,زیرسیستم های منابع انسانی,زیر سیستم های بودجه,زیر سیستم ویندوز برای اندروید,زیر سیستم پشتیبانی,زیر سیستم های مدیریت آموزش,زیر سیستم تعیین و کنترل وضعیت,زیر سیستم اجرای پروژه,زیر سیستم ,هوش تجاری bi,هوش تجاری ,هوش تجاری در سیستم,هوش تجاری خبره فناوری,هوش تجاری pdf,هوش تجاری آموزش,هوش تجاری در کسب و کار,هوش تجاری مدرن,پیاده سازی فرایندهای کسب و کار,پیاده سازی مدیریت فرایند ,بهبود فرآیند کنترل,بهبود فرایندهای سازمانی,بهبود فرایند تولید,بهبود فرآیندها,بهبود فرایند چیست,بهبود فرایند نظارت,استقرار فرایندی,فرایند استقرار نرم افزارتوسعه نرم افزار چیست,توسعه نرم افزار چابک,توسعه نرم افزارهانرم افزار bpms,نرم افزار bpms چیست,نرم افزار bpmn,نرم افزار bpms رایگان,نرم افزار bpmn2,نرم افزار bpmn چیست,نرم افزار bpms بیزاجی,نرم افزار bpms دانلود,برنامه نویسی توسعه وب,نرم افزار,برنامه نویسی کامپیوترسی شارپ چیست,سی شارپ یا پایتون,سی شارپ آنلاین,,سی شارپ آموزش,سی شارپ پیشرفته,بومی سازی سیستم ها,خبر فناوری,خبر فناوری جدید,خبر فناوری اطلاعات,خبر فناوری روز دنیا,خبر فناوری امروز,فناوری خبره,سیستم خبره فناوری اطلاعات,مجموعه فناوری خبره, bpmtraining,bpmsهای ایرانی,bpm,bpmn استاندارد,پیاده سازی bpms,پیاده سازی bpm,bpms چیست pdf,bpm چیست,bpm نرم افزار,سیستم های پیشرفته صنعتی,سیستم ساز چیست,مدیریت کسب و کار چیست,مدیریت کسب و کار به انگلیسی,erp ,erp چیست,erp سامانه,crm چیست,crm,crm مخفف چیست,crm دیدار,crm نرم افزار,مدیریت کسب و کارهای کوچک,مدیریت کسب و کار گرایش مالی,مدیریت کسب و کار گرایش استراتژی,مدیریت کسب و کار و امور اداری,مدیریت کسب و کار و بهره وری,مدیریت کسب و کار سیستمیک,

http://learning98.ir/ http://freshfile.ir/ http://techexpert.ir/ https://freshfile.sellfile.ir/ http://kishtehransar.ir/ http://golmezerji.ir/ http://MerajShohada.ir https://cafebazaar.ir/app/ir.techexpert.taeensath

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *