• ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری
  • ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری

عوامل کلیدی موفقیت BPM

عوامل کلیدی موفقیت BPM
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

عوامل کلیدی موفقیت BPM

در این پست در نظر داریم به بیان برخی از مهم ترین عوامل کلیدی و چالش ها در موفقیت پروژه های BPM یا مدیریت فرایند بصورت تیتروار بپردازیم. 

توسعه تیم و کار تیمی

  • هر تیم اهداف و مأموریت های روشنی را برای فرایند خود بر پایه مأموریت های مقدماتی فرایند و اهداف بهبود فرایند، تعیین نماید
  • تشکیل تیم های فرایندی چند عملکردی از اعضایی که دارای آگاهی و دانش کافی نسبت به فعالیتهای اصلی فرایند هستند نشان دادن ضرورت نیاز و سودمندی کارتیمی به کلیه کارکنان و مدیران
  • ایجاد نظام شناسایی و پاداش برپایه مشارکت افراد در تیم ها و عملکرد تیم
  • طراحی سیستم اندازه گیری عملکرد برای سنجش تیم ها و مشارکت و بهره وری افراد درآنها

عوامل کلیدی موفقیت BPM

آموزش و فرهنگ سازی

  • آموزش مرتبط با مفاهیم، مراحل و عوامل کلیدی موفقیت مدیریت فرایند به مدیران و کارکنان
  • آموزش مهارت های شناسایی و حل مسئله، کنترل و بهبود کیفیت و تخصصی به سرپرست تیم ها
  • آموزش متدهای مقدماتی و پیشرفته آماری در سازمان
  • آموزش مهارت کارتیمی میان کارکنان
  • آموزش مهارت های واکنشی (مهارت ارتباطات، جلسات موثر و رهبری)
  • استفاده از روش یادگیری در حین عمل
  • ایجاد سیستم مناسب برای تشخیص آموزشهای لازم در سه سطح سیستمی، تیمی و فردی
  • ارزیابی اثربخشی آموزش های انجام شده

عوامل کلیدی موفقیت BPM

توانمندسازی کارکنان

  • کارکنان در کلیه سطوح برای پشتیبانی از اهداف کلیدی توانمند و مسئول شوند
  • کارکنان اهداف خود را با اهداف والای سازمان همراستا سازند
  • کارکنان برای افزایش مشارکت دارای اختیار و فرصت باشند
  • کارکنان برای انجام اقدامات مناسب توانا باشند
  • کارکنان به اهداف سازمان و کسب آن ها متعهد باشند

عوامل کلیدی موفقیت BPM

ارتباطات و آگاهی

  • تبادل اهداف استراتژیکی، چشم اندازها و اهداف کلیدی تجارت در کل سازمان
  • آگاهی کارکنان و مدیریت ارشد درباره اهمیت و نقش مدیریت فرایند و منافعی آن
  • ایجاد کانالهای ارتباطی مختلف بصورت افقی و عمودی، به سمت بالا و پایین
  • تبادل اطلاعات در مورد فرایندها، نقشه ها، خواسته ها و رضایتمندی مشتریان
  • آگاهی کارکنان از مفهوم و اهمیت فرایندهایشان و نقشها و مسئولیت هایشان درآن

عوامل کلیدی موفقیت BPM

تمرکز بر مشتری

  • شناسایی گروه های مختلف مشتریان
  • تعیین نیازها ، انتظارات و الزامات مشتریان و اولویت بندی آنها
  • آنالیز و بازنگری نگرانی ها و شکایات مشتریان
  • جمع آوری، اندازه گیری و ارزیابی اطلاعات رضایت مشتری
  • بازنگری مستمر تغییر در شرایط بازار، شامل رقابت و نیازهای مشتریان
  • تمرکز بلندمدت بر مشتری و مشخص نمودن مشتریان وفادار

عوامل کلیدی موفقیت BPM

نقشه فرایند

  • تعیین مرزهای خارجی فرایند و تعاملات خارجی فرایند / نقاط شروع و پایان
  • تعیین ورودی ها و خروجی های کلیدی هر فرایند مانند مواد، داده ها، اطلاعات و تجهیزات و فرایندهای دیگر
  • شناسایی تأمین کنندگان و مشتریان کلیدی هر فرایند بعنوان دریافت کننده و یا تهیه کننده مواد، اطلاعات، محصولات و …
  • تعیین فعالیتهای مورد نیاز درون فرایندها و چگونگی کار آنها برای تبدیل ورودی به خروجی مورد نیاز
  • تعیین توالی و نقاط تلاقی فعالیت ها در فرایندها
  • طراحی نقشه فرایند و یا نمودار جریان
  • مشخص نمودن سطوح فرایندی

عوامل کلیدی موفقیت BPM

معیار عملکرد فرایند

  • تعیین معیار عملکرد مناسب برای تمامی فرایندهای سازمان که نقش کلیدی در بدست آوردن اهداف و مأموریت های سازمان دارند
  • تعیین معیارهای عملکرد برپایه اهداف و مأموریت های فرایند و نیازهای مشتریان
  • بازبینی دوره ای معیارهای فرایند

 

ارتباط با مشتریان /تامین کنندگان

  • درگیر بودن مشتریان در بازنگری طراحی، شناسایی و توسعه محصولات و فرایندهای جدید
  • مشارکت مشتریان و تأمین کنندگان در توسعه برنامه استراتژیکی
  • مشارکت تأمین کنندگان در فرایندهای توسعه محصول
  • برقراری ارتباطات استراتژیکی بلندمدت توسط سازمان با مشتریان و تأمین کنندگان
  • اهمیت دادن به عوامل غیرمالی (مانند کیفیت، قابلیت اطمینان، قابلیت تکنولوژیکی و برقراری ارتباط بلند مدت استراتژیکی) در انتخاب تأمین کنندگان

عوامل کلیدی موفقیت BPM

پشتیبانی مدیریت ارشد

  • تعهد مدیریت ارشد به پشتیبانی و تشویق فرایندگرایی
  • تعهد مدیریت ارشد در تبادل اهداف استراتژیکی، چشم اندازها و اهداف کلیدی
  • تعهد مدیریت ارشد به پشتیبانی و تشویق اصل تمرکز بر مشتری
  • تعهد مدیریت ارشد در توانمندسازی کارکنان بمنظور انجام فعالیت هایشان و تصمیم گیری و اعمال تغییرات بصورت مستقیم
  • تشویق مدیریت اجرایی از اهمیت، تأثیر، پیشرفت و موفقیت مدیریت فرایند درمیان سازمان و سهامداران خارجی
  • تخصیص زمان و منابع کافی در اجرای مدیریت فرایند
  • پشتیبانی مدیریت ارشد از عوامل کلیدی موفقیت در اجرای مدیریت فرایند
عوامل کلیدی موفقیت BPM

مدیریت تغییر

  • وجود مهارت مدیریت تغییر در سازمان بمنظور تسهیل تغییرات
  • وجود مهارت غلبه بر مقاومت در برابر تغییر میان مالکین و تیم فرایند
  • ایجاد آمادگی در برابر تغییر

 

مهارتهای مدیر پروژه

  • وجود مهارت های گسترده در مدیریت پروژه، بمنظور قادرسازی تیم های مدیریت فرایند به مدیریت
  • زمانبندی، هزینه و هماهنگی و اجرای برنامه های کاری در میان سازمان
عوامل کلیدی موفقیت BPM

الگوبرداری

  • انجام الگو برداری بصورت منظم در زمینه فرایند، تجارت و سیستم در سازمان
  • مقایسه معیارهای عملکرد با منابع داخلی و خارجی
  • مشارکت مالک / مالکین فرایند در انجام الگوبرداری
  • ایجاد بانک اطلاعاتی درون سازمان
  • یافتن شرکای مناسب و ایجاد شبکه های اطلاعاتی مرتبط

 

بهبود مستمر

  • ایجاد فلسفه پایدار و درگستره شرکت که بهبود مستمر فرایندها را مورد تشویق و حمایت قرار می دهد
  • دارا بودن اهداف مرتبط و هماهنگ با بهبود مستمر در فرایندها، در تمامی تیمها و افراد در سازمان
  • تعیین اندازه گیریهای اثربخش بمنظور پیگیری و ارزیابی بهبودهای مستمر فرایندها
  • انتخاب و ارزیابی ایده های بهبود برای پیاده سازی مناسب بمنظور دستیابی به فرایندهایی با عملکرد بالاتر

منبع: مدرسه مدیریت فرآیند

n نرم افزار,bpmn2 آموزش,bpmn در ,اتوماسیون اداری,اتوماسیون تغذیه,اتوماسیون دانشگاه,اتوماسیون,اتوماسیون اداری آموزش ,اتوماسیون تغذیه محقق,اتوماسیون تغذیه دانشگاه ,فرایند کسب کار,مراحل کسب کار,فرایند کسب و کار مقاله,فرایند کسب و کار ,فرایند کسب و کار bpm,فرایند کسب و کار,فرایند کسب و کار در سازمان,فرایند کسب و کار یعنی چه,مدیریت فرآیندهای کسب و کار,مدیریت فرآیندهای سازمانی,مدیریت فرآیند چیست,مدیریت فرآیندهای نیروگاهی ,مدیریت فرآیندی,مدیریت فرآیند bpms,مدیریت فرایند آموزش,مدیریت فرآیند کسب و کار bpms,مدلسازی فرایندهای کسب و کار,مدل سازی فرایندهای پیچیده,مدل سازی فرایندهای سازمان,مدلسازی فرآیندها bpmn,فرایندهای مدل سازی,تحلیل فرآیندهای کسب و کار,تحلیل فرایندها چیست,فرایندهای تحلیل,تحلیل فضایی فرایندها,تجزیه و تحلیل فرایندهای سازمانی,زیرسیستم های منابع انسانی,زیر سیستم های بودجه,زیر سیستم ویندوز برای اندروید,زیر سیستم پشتیبانی,زیر سیستم های مدیریت آموزش,زیر سیستم تعیین و کنترل وضعیت,زیر سیستم اجرای پروژه,زیر سیستم ,هوش تجاری bi,هوش تجاری ,هوش تجاری در سیستم,هوش تجاری خبره فناوری,هوش تجاری pdf,هوش تجاری آموزش,هوش تجاری در کسب و کار,هوش تجاری مدرن,پیاده سازی فرایندهای کسب و کار,پیاده سازی مدیریت فرایند ,بهبود فرآیند کنترل,بهبود فرایندهای سازمانی,بهبود فرایند تولید,بهبود فرآیندها,بهبود فرایند چیست,بهبود فرایند نظارت,استقرار فرایندی,فرایند استقرار نرم افزارتوسعه نرم افزار چیست,توسعه نرم افزار چابک,توسعه نرم افزارهانرم افزار bpms,نرم افزار bpms چیست,نرم افزار bpmn,نرم افزار bpms رایگان,نرم افزار bpmn2,نرم افزار bpmn چیست,نرم افزار bpms بیزاجی,نرم افزار bpms دانلود,برنامه نویسی توسعه وب,نرم افزار,برنامه نویسی کامپیوترسی شارپ چیست,سی شارپ یا پایتون,سی شارپ آنلاین,,سی شارپ آموزش,سی شارپ پیشرفته,بومی سازی سیستم ها,خبر فناوری,خبر فناوری جدید,خبر فناوری اطلاعات,خبر فناوری روز دنیا,خبر فناوری امروز,فناوری خبره,سیستم خبره فناوری اطلاعات,مجموعه فناوری خبره, bpmtraining,bpmsهای ایرانی,bpm,bpmn استاندارد,پیاده سازی bpms,پیاده سازی bpm,bpms چیست pdf,bpm چیست,bpm نرم افزار,سیستم های پیشرفته صنعتی,سیستم ساز چیست,مدیریت کسب و کار چیست,مدیریت کسب و کار به انگلیسی,erp ,erp چیست,erp سامانه,crm چیست,crm,crm مخفف چیست,crm دیدار,crm نرم افزار,مدیریت کسب و کارهای کوچک,مدیریت کسب و کار گرایش مالی,مدیریت کسب و کار گرایش استراتژی,مدیریت کسب و کار و امور اداری,مدیریت کسب و کار و بهره وری,مدیریت کسب و کار سیستمیک,

http://learning98.ir/ http://freshfile.ir/ http://techexpert.ir/ https://freshfile.sellfile.ir/ http://kishtehransar.ir/ http://golmezerji.ir/ http://MerajShohada.ir https://cafebazaar.ir/app/ir.techexpert.taeensath

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یک =