• ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری
  • ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری

تاریخچه نرم افزار BPMS

تاریخچه نرم افزار BPMS
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

تاریخچه نرم افزار BPMS

برای شناخت بهتر سیستم های مدیریت فرآیند کسب و کار، در این قسمت نگاهی به پیشینه این سیستم می ­اندازیم. سیستم مدیریت فرآیند از نظر تاریخی از ادغام ۲ بخش به وجود می آید. (راوستین و ورسندال ، ۲۰۰۷) رویکردهای مدیریت

 

  • مدیریت کیفیت جامع
  • مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار
  • مدیریت فرایندهای کسب و کار
  • نوآوری­ های تکنولوژی اطلاعات
  • برنامه­ ریزی منابع سازمان
  • مدیریت جریان کار
  • یکپارچگی برنامه­ های کاربری و …

تاریخچه نرم افزار BPMS

دسته اول که اغلب از آن به عنوان ” مدیریت فرآیند کسب و کار انسان محور ” نام برده می شود، تکامل نرم افزارهایی است که در اصل برای مدیریت مستندات و گردش مکاتبات درون سازمان ها از آنها استفاده می شده است. این نرم افزارها پیشینه طولانی دارند و شکل­گیری بازار آنها به نیمه دوم دهه ۸۰ میلادی باز می گردد. با افزوده شدن امکانات مختلف ” همکاری اداری”  به نرم افزارهای گردش مکاتبات و همچنین پیدایش تکنولوژی ” مدیریت گردش کار”  و ادغام آن در این نرم افزارها، از نیمه دوم دهه ۹۰ میلادی بازار مستقلی تحت عنوان نرم افزارهای مدیریت گردش پدید آمد.

از سوی دیگر، تکنولوژی­های یکپارچه­ سازی کاربردهای سازمانی که از اواسط دهه ۹۰ میلادی ابداع شد و به سرعت به سمت یکپارچه­ سازی فرایندهای مکانیزه تحول پیدا کرده منبع دیگری برای نرم­ افزارهای مدیریت فرایندها است که از آنها به عنوان مدیریت فرایند کسب و کاریکپارچه­ گر یاد می­ شود.

تاریخچه نرم افزار BPMS

تفاوت این دو نوع سیستم مدیریت فرایند کسب و کار در این است که نرم ­افزارهای انسان محور بیشتر برای مکانیزه کردن فرایندهای دستی و ارتباط برقرار کردن بین کارکنان یک سازمان مورد استفاده قرار می­گیرد، حال آنکه از نرم­ افزارهای یکپارچه محور برای اتصال سیستم­های مکانیزه در جریان فرایندها استفاده می­ شود.

 

مدیریت فرآیند کسب و کار شاخه‌ای از دانش در فصل مشترک مدیریت و فناوری اطلاعات است که شامل روش‌ها، تکنیک‌ها و ابزارهایی برای طراحی، نمایش، کنترل و تحلیل فرآیندهای عملیاتی کسب و کار سازمان می‌باشد. این فرآیندها، فعالیت‌های بین وظیفه‌ای است که ‌اشخاص، سیستم‌های اطلاعاتی و شرکای تجاری را به هم پیوند می‌دهد. به­ منظور بهبود و تسریع در مراحل انجام BPM در سازمان‌ها، از ابزارهای نرم‌افزاری که مجموعه نرم‌افزاری مدیریت فرآیند کسب وکار نامیده می‌شوند استفاده می‌شود. مجموعه نرم‌افزاری مدیریت فرایندهای کسب و کار بر اجرای فرآیندهای کسب وکار نظارت می‌نمایند تا مدیران بتوانند با توجه به داده‌های دریافتی فرآیندها را تحلیل کرده و آنها را تغییر دهند. انجام مدیریت فرایندها با کمک نرم‌افزارهای مدیریت فرایند، مزایای فراوانی دارد که از جمله به افزایش سرعت انجام فرآیندهای سازمان، کاهش خطا، کاهش هزینه، افزایش سرعت بروزرسانی و تغییرات و کاهش لختی و افزایش چابکی عملیات اداری می‌توان اشاره کرد.

تاریخچه نرم افزار BPMS

با توجه به موارد فوق می‌توان گفت، نرم افزار BPMS مجموعه نرم‌افزاری جهت مدیریت فرایند کسب و کار است که تمام چرخه عمر فرایندهای کسب و کار را پشتیبانی می‌کند. این ابزار قادر می‌باشد که زمینه بهبود در فرایندهای کسب و کار را فراهم آورد. مشخصات عمده مورد نظر در خصوص ابزار BPMS عبارتند از:سادگی استفاده از این ابزار، به نحوی که هر کسی بتواند ضمن استفاده از این ابزار موجبات بهبود در فرایند را ایجاد کند. و دوم درجایکه امکان استفاده از فن‌آوری اطلاعات برای ایجاد ارزش در فرایند وجود دارد، بتواند به ساده‌ترین وجه ممکن از آن استفاده کند، و نسبت به مکانیزاسیون فرایند اقدام نماید.

منبع: مدرسه مدیریت فرآیند


در صورت علاقه مندی این پست ها هم مفید هستند:

  1. BPM یعنی مدیریت فرآیند کسب و کار
  2. مراحل BPM
  3. دستاوردهای BPM
  4. بهترین چرخه BPM دنیا
  5. ضرورت بکارگیری متدولوژی در پروژه های BPM

n نرم افزار,bpmn2 آموزش,bpmn در ,اتوماسیون اداری,اتوماسیون تغذیه,اتوماسیون دانشگاه,اتوماسیون,اتوماسیون اداری آموزش ,اتوماسیون تغذیه محقق,اتوماسیون تغذیه دانشگاه ,فرایند کسب کار,مراحل کسب کار,فرایند کسب و کار مقاله,فرایند کسب و کار ,فرایند کسب و کار bpm,فرایند کسب و کار,فرایند کسب و کار در سازمان,فرایند کسب و کار یعنی چه,مدیریت فرآیندهای کسب و کار,مدیریت فرآیندهای سازمانی,مدیریت فرآیند چیست,مدیریت فرآیندهای نیروگاهی ,مدیریت فرآیندی,مدیریت فرآیند bpms,مدیریت فرایند آموزش,مدیریت فرآیند کسب و کار bpms,مدلسازی فرایندهای کسب و کار,مدل سازی فرایندهای پیچیده,مدل سازی فرایندهای سازمان,مدلسازی فرآیندها bpmn,فرایندهای مدل سازی,تحلیل فرآیندهای کسب و کار,تحلیل فرایندها چیست,فرایندهای تحلیل,تحلیل فضایی فرایندها,تجزیه و تحلیل فرایندهای سازمانی,زیرسیستم های منابع انسانی,زیر سیستم های بودجه,زیر سیستم ویندوز برای اندروید,زیر سیستم پشتیبانی,زیر سیستم های مدیریت آموزش,زیر سیستم تعیین و کنترل وضعیت,زیر سیستم اجرای پروژه,زیر سیستم ,هوش تجاری bi,هوش تجاری ,هوش تجاری در سیستم,هوش تجاری خبره فناوری,هوش تجاری pdf,هوش تجاری آموزش,هوش تجاری در کسب و کار,هوش تجاری مدرن,پیاده سازی فرایندهای کسب و کار,پیاده سازی مدیریت فرایند ,بهبود فرآیند کنترل,بهبود فرایندهای سازمانی,بهبود فرایند تولید,بهبود فرآیندها,بهبود فرایند چیست,بهبود فرایند نظارت,استقرار فرایندی,فرایند استقرار نرم افزارتوسعه نرم افزار چیست,توسعه نرم افزار چابک,توسعه نرم افزارهانرم افزار bpms,نرم افزار bpms چیست,نرم افزار bpmn,نرم افزار bpms رایگان,نرم افزار bpmn2,نرم افزار bpmn چیست,نرم افزار bpms بیزاجی,نرم افزار bpms دانلود,برنامه نویسی توسعه وب,نرم افزار,برنامه نویسی کامپیوترسی شارپ چیست,سی شارپ یا پایتون,سی شارپ آنلاین,,سی شارپ آموزش,سی شارپ پیشرفته,بومی سازی سیستم ها,خبر فناوری,خبر فناوری جدید,خبر فناوری اطلاعات,خبر فناوری روز دنیا,خبر فناوری امروز,فناوری خبره,سیستم خبره فناوری اطلاعات,مجموعه فناوری خبره, bpmtraining,bpmsهای ایرانی,bpm,bpmn استاندارد,پیاده سازی bpms,پیاده سازی bpm,bpms چیست pdf,bpm چیست,bpm نرم افزار,سیستم های پیشرفته صنعتی,سیستم ساز چیست,مدیریت کسب و کار چیست,مدیریت کسب و کار به انگلیسی,erp ,erp چیست,erp سامانه,crm چیست,crm,crm مخفف چیست,crm دیدار,crm نرم افزار,مدیریت کسب و کارهای کوچک,مدیریت کسب و کار گرایش مالی,مدیریت کسب و کار گرایش استراتژی,مدیریت کسب و کار و امور اداری,مدیریت کسب و کار و بهره وری,مدیریت کسب و کار سیستمیک,

http://learning98.ir/ http://freshfile.ir/ http://techexpert.ir/ https://freshfile.sellfile.ir/ http://kishtehransar.ir/ http://golmezerji.ir/ http://MerajShohada.ir https://cafebazaar.ir/app/ir.techexpert.taeensath

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *