• ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری
  • ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری

آموزش تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی‌های اندرویدی

آموزش تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود روی گوشی‌های اندرویدی
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

آموزش تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی‌های اندرویدی

آموزش تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی‌های اندرویدی
آموزش تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی‌های اندرویدی

 

یکی از دغدغه‌های کاربران تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعات موجود روی گوشی‌ها است. در این مطلب با سه روش پشتیبان‌گیری در اندروید آشنا می‌شویم.

وقتی که گوشی اندرویدی خود را تعویض می‌کنیم یا می‌خواهیم گوشی فعلی‌مان را به تنظیمات کارخانه بازگردانیم، حفظ اطلاعات و فایل‌های موجود روی گوشی به یکی از دغدغه‌های اصلی ما تبدیل می‌شود. خوشبختانه امروزه با کمک ذخیره‌سازی ابری و ابزارهای مختلف پشتیبان‌گیری، می‌توان عملیات پشتیبان‌گیری از داده‌ها را به آسانی انجام داد. در ادامه با روش‌های مختلف پشتیبان‌گیری از اطلاعات در گوشی‌های اندرویدی آشنا می‌شویم.

پشتیبان‌گیری با استفاده از حساب کاربری گوگل

باتوجه به اینکه تقریبا تمامی گوشی‌های اندرویدی از پلتفرم موبایل گوگل بهره می‌برند، دستگاه شما به‌طور خودکار اکثر اطلاعات حیاتی نظیر شماره‌های مخاطبان و… را به‌صورت خودکار در سرورهای ابری خود ذخیره می‌کند. اما بهتر است با بررسی وضعیت همگام‌سازی حساب گوگل، از هماهنگ بودن اطلاعات موجود روی گوشی و اطلاعات ذخیره شده توسط گوگل اطمینان حاصل کنیم.

همگام‌سازی حساب گوگل

برای انجام این کار، در بخش تنظیمات گوشی وارد قسمت «حساب‌های کاربری» یا Accounts شوید و گزینه‌ی Google را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، فهرستی از آیتم‌های پشتیبان‌گیری‌شده از جمله مخاطبان، ایمیل، تقویم و… نشان داده شده و در زیر هر آیتم ساعت و تاریخ آخرین همگام‌سازی نشان داده می‌شود.

اگر برخی از موارد اخیرا همگام‌سازی نشده‌اند، می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی Sync Now، آن‌ها را همگام‌سازی کنید. توجه داشته باشید که براساس نسخه و پوسته‌ی اندروید گوشی شما، گزینه‌ی Sync Now ممکن است در منوهای متفاوتی قرار داشته باشد.

۱. تنظیمات Google Accounts

پشتیبان‌گیری از فایل‌ها با کمک ویژگی Backup and Reset

گوگل، علاوه بر امکان پشتیبان‌گیری از لیست مخاطبان، تقویم و…، امکان پشتیبان‌گیری از فایل‌های موجود روی گوشی را هم در قالب ویژگی Backup and Reset به کاربران گوشی‌های اندرویدی ارائه می‌دهد. این ویژگی اطلاعات موجود روی گوشی اعم از فایل‌ها و برخی از تنظیمات و داده‌های اپلیکیشن‌ها را روی سرورهای ابری گوگل ذخیره می‌کند تا بعدا امکان بازیابی آن‌ها وجود داشته باشد. همچنین، در گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل، علاوه بر فایل‌ها و تنظیمات، به کمک این ویژگی، می‌توانید از پیامک‌های خود نیز نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.

یکی از مزایای این روش، پشتیبان‌گیری به‌صورت خودکار است که کار را بسیار راحت می‌کند. البته گوگل تنها امکان ذخیره‌سازی یک نسخه‌ی پشتیبان به‌ازای هر دستگاه را فراهم می‌کند و حجم اطلاعات ذخیره‌شده نمی‌تواند بیش از ۲۵ گیگابایت باشد.

برای استفاده از این ویژگی، در بخش تنظیمات گزینه‌ی Backup and Reset را جست‌وجو کنید. در صفحه‌ی مربوط به این ویژگی  با دو گزینه‌ی Backup my data (پشتیبان‌گیری از داده‌های من) و Automatic Restore (بازیابی خودکار) روبه‌رو می‌شوید. در این قسمت لازم است هر دو گزینه فعال باشند؛ اگر فعال نیستند، آن‌ها را فعال کنید.

گزینه‌ی Backup Account (حساب پشتیبان‌گیری) را هم بررسی کنید و مطمئن شوید که حتما حساب کاربری گوگل موردنظرتان را انتخاب کرده‌اید.

۲. تنظیمات Backup and Reset

 ذخیره‌ی تصاویر با استفاده از Google Photos

سرویس Photos در قالب یک اپلیکیشن اندرویدی و همچنین از طریق وب، امکان ذخیره‌ی ابری تصاویر را برای کاربران فراهم می‌کند. اگر این اپلیکیشن به‌طور پیش‌فرض روی گوشی شما نصب نیست، می‌توانید از این لینک آن را روی دستگاه خود نصب کنید. این اپلیکیشن به‌طور خودکار تصاویر را در سرورهای ابری گوگل ذخیره می‌کند.

البته برای اطمینان از ذخیره‌شدن تمامی تصاویر در سرورهای گوگل، می‌توانید اپلیکیشن Photos را در گوشی اندرویدی خود اجرا کنید و بررسی کنید که آیا در تصویرِ ابر، یک تیک مشاهده می‌شود یا خیر. اگر پیش از این در اپلیکیشن Photos گزینه‌ی پشتیبان‌گیری ابری را غیرفعال کرده‌اید، از منوی کناری گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید. پس از آن وارد بخش «پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی» یا Back up and sync شده و اطمینان حاصل کنید که گزینه‌ی Back up and sync فعال است.

۳. همگام‌سازی Google Photos

پشتیبان‌گیری به‌صورت دستی

اگر نمی‌خواهید از پشتیبان‌گیری ابری استفاده کنید، می‌توانید از اطلاعاتی مانند فایل‌ها و اطلاعات مخاطبان خود به‌صورت دستی نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.

پشتیبان گیری از تصاویر و دیگر فایل‌ها

برای پشتیبان‌گیری از فایل‌ها، می‌توانید یک حافظه‌ی فلش را به گوشی خود متصل کنید و فایل‌های مورد نظر را روی آن ذخیره کنید. البته به‌جای اتصال حافظه‌ی فلش به گوشی، می‌توانید از طریق کابل USB، دستگاه اندرویدی خود را به یک رایانه متصل کنید و فایل‌ها را روی رایانه‌ی خود ذخیره کنید. اینکه از کدام پوشه‌ها نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌کنید به نیازهای شما بستگی دارد؛ اما در ادامه چند مورد رایج را مرور می‌کنیم:

  • تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین در پوشه‌ی DCIM ذخیره می‌شوند.
  • تصاویر و فیلم‌های اپلیکیشن واتساپ در پوشه‌ی Media که درون پوشه‌ی WhatsApp قرار دارد ذخیره می‌شوند.
  • نسخه‌های پشتیبان محلی واتساپ در پوشه‌ی Backups ذیل پوشه‌ی WhatsApp ذخیره می‌شوند.
  • تصاویر ذخیره‌شده از اپلیکیشن‌های تلگرام، توییتر و ردیت به‌طور معمول در پوشه‌هایی به‌نام همین اپلیکیشن‌ها ذیل پوشه‌ی Pictures ذخیره می‌شوند.
  • تصاویر ثبت‌شده از صفحه‌ی گوشی معمولا در پوشه‌ای موسوم به Screenshots ذخیره می‌شوند. این پوشه ممکن است درون پوشه‌ی DCIM باشد.
  • فایل‌های دانلود شده توسط اپلیکیشن مدیریت دانلود اندروید و مرورگرهایی مانند فایرفاکس در پوشه‌ی Downloads ذخیره می‌شوند.
  • اغلب مارکت‌های غیررسمی اندروید، همچون ApkPure، فایل‌های APK را در پوشه‌هایی با نام همین مارکت‌ها ذخیره می‌کنند و می‌توانید از آن‌ها هم پشتیبان تهیه کنید.
  • دیگر برنامه‌ها نیز ممکن است پوشه‌هایی را در حافظه‌ی گوشی شما ایجاد کرده باشند که بهتر است آن‌ها را هم بررسی کنید.

    فلش مموری / Memory Stick

پشتیبان‌گیری از اطلاعات مخاطبان

اغلب اپلیکیشن‌های مدیریت مخاطبان (Contacts)، راهی برای تهیه‌ی خروجی (Export) از لیست مخاطبان و وارد کردن مجدد آن‌ها به لیست (Import) فراهم می‌کنند. کافی است در اپلیکیشن مخاطبان، در منوی اصلی یا در بخش تنظیمات، گزینه‌ی Export را پیدا کنید و از این طریق از لیست مخاطبان یک فایل خروجی تهیه کنید.

لازم است این فایل را در حافظه‌ی فلش یا روی کامپیوتر ذخیره کنید. سپس با گزینه‌ی Import می‌توانید اطلاعات ذخیره‌شده در این فایل را به لیست مخاطبان بازگردانید. در ادامه تصاویر گزینه‌های Import و Export در رابط کاربری MIUI، EMUI، OxygenOS و اندروید وان را مشاهده می‌کنید.

 
 
 

نمونه صفحهات تهیه‌ی نسخه‌ی خروجی و وارد کردن اطلاعات مخاطبان (بالا سمت راست EMUI؛ بالا سمت چپ MIUI؛ پایین سمت‌ راست OxygenOS؛ پایین سمت چپ Android One)

پشتیبان‌گیری با کمک دیگر اپلیکیشن‌ها

پشتیبان‌گیری با اپلیکیشن dr.fone

اپلیکیشن dr.fone امکانات مختلفی از جمله انتقال اطلاعات و بازیابی آن‌ها، پاکسازی داده‌ها و… را فراهم می‌کند؛ اما در این مطلب روی ویژگی پشتیبان‌گیری تمرکز می‌کنیم. از جمله مزیت‌های پشتیبان‌گیری با این اپلیکیشن، امکان دیدن پیش‌نمایشی از فایل‌های ذخیره‌شده است. این ویژگی به‌شما اجازه می‌دهد تا صرفا بخش خاصی از اطلاعات پشتیبان‌گیری‌شده را بازیابی کنید. نسخه‌ی ویندوزی این اپلیکیشن از این لینک قابل دسترس است. برای دریافت نسخه‌ی مک‌او‌اس نیز از این لینک استفاده کنید.

پس از نصب برنامه، دستگاه اندرویدی خود را به رایانه متصل کرده و برنامه‌ی dr.fone را روی رایانه‌تان اجرا کنید. پس از اجرا، روی گزینه‌ی Backup&Restore کلیک کنید. در این زمان باید ویژگی Debugging را در دستگاه اندرویدی خود فعال کنید.

اپلیکیشن dr.fone / dr.fone app

صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن dr.fone

برای انجام این کار در بخش تنظیمات، گزینه‌ی About Phone را انتخاب کنید. در این قسمت، گزینه‌ی Build Number را یافته و هفت بار روی آن ضربه بزنید تا بخش «گزینه‌های توسعه‌دهندگان» یا Developer Options در گوشی شما فعال شود. حال در بخش تنظیمات گوشی گزینه‌ی Developer Options را جست‌وجو و انتخاب کنید. در بخش بعدی، گزینه‌ی USB Debugging را بیابید و تیک مربوطه را فعال کنید.

فعال‌سازی دیباگینگ / USB Debugging

فعال‌سازی ویژگی USB Debuggging

در صفحه‌ی مربوط به ویژگی Backup and Restore در اپلیکیشن dr.fone، با دو گزینه‌ی Backup (پشتیبان‌گیری) و Restore (بازیابی) روبه‌رو می‌شویم. از میان این دو گزینه، Backup را انتخاب کنید. در صفحه‌ی بعدی، می‌توانید آیتم‌های مختلف همچون پیام‌ها، پیشینه‌ی تماس، گالری، اپلیکیشن‌ها و… را برای پشتیبان‌گیری انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید در قسمت Backup Path مسیر ذخیره‌سازی فایل‌ها را انتخاب کنید. در نهایت، روی کلید Backup کلیک کنید تا پشتیبان‌گیری شروع شود.

پشتیبان‌گیری dr.fone / dr.fone backup

برای بازیابی داده‌ها نیز کافی است گوشی را به رایانه وصل کرده و ویژگی Backup and Restore را در اپلیکیشن dr.fone انتخاب کنید. سپس با انتخاب گزینه‌ی Restore، می‌توانید داده‌های موردنظر را بازیابی کنید.

پشتیبان‌گیری با اپلیکیشن G Cloud Backup

اپلیکیشن G Cloud Backup امکان پشتیبان‌گیری از اطلاعات موجود روی تلفن‌همراه به سرورهای گوگل را فراهم می‌کند. ابتدا از طریق این لینک اپلیکیشن را از فروشگاه اپلیکیشن‌های گوگل دریافت کنید و پس از آن اقدام به ساختن اکانت جدید کنید.

در مرحله‌ی بعد، داده‌های موردنظر برای پشتیبان‌گیری را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید گزینه‌هایی همچون لیست مخاطبان، پیامک‌ها، تصاویر و… را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه‌ی Backup، فرایند پشتیبان‌گیری شروع می‌شود.

اپلیکیشن پشتیبان‌گیری G Cloud Backup

جهت بازیابی داده‌ها، کافی است در همین اپلیکیشن گزینه‌ی Restore را انتخاب کرده و داده‌های موردنظرتان را بازیابی کنید. البته در نظر داشته باشید که این اپلیکیشن تنها امکان پشتیبان‌گیری از داده‌ها تا حجم ۱ گیگابایت را به شما می‌دهد و بایستی برای ذخیره‌ی داده‌های بیشتر هزینه پرداخت کنید.

آموزش تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی‌های اندرویدی
منبع ANDROIDPOLICE TUNESBRO
ترجمه: زومیت (سید امیر علوی)

C++, c++, C, c٬ c plus plus٬ cin٬ clrscr٬ code٬ conio٬ conio.h٬ cout٬ cpp٬ define٬ download٬ file٬ for٬ getch٬ hardware٬ IDE٬ if٬ include٬ Information Technology٬ int٬ int main٬ iostream٬ iostream.h٬ IT٬ main٬ object oriented٬ programming٬ project٬ return٬ Reza Golmezerji٬ software٬ source٬ source code٬ std٬ student٬ university٬ university student٬ using namespace std٬ Visual Studio٬ آموزش٬ آموزش برنامه نویسی٬ آموزش برنامه نویسی سی٬ آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس٬ آموزش کد نویسی٬ آموزش کد نویسی سی٬ آموزش کد نویسی سی پلاس پلاس٬ آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان سی پلاس پلاس در نرم افزار ویژوال استودیو٬ آموزش نصب نرم افزار ویژوال استودیو٬ آی تی٬ ایجاد اولین پروژه برنامه نویسی به زبان سی پلاس پلاس در نرم افزار ویژوال استودیو٬ برنامه نویسی٬ برنامه نویسی پیشرفته٬ برنامه نویسی کامپیوتر٬ پروژه٬ پروژه دانشجویی٬ پروژه دانشگاهی٬ حل المسائل سی پلاس پلاس٬ دانشجو٬ دانشجویان٬ دانشجویی٬ دانشگاه٬ دانلود٬ دانلود نرم افزار٬ دانلود نرم افزار ویژوال استودیو٬ رشته فناوری اطلاعات٬ رشته کامپیوتر٬ رضا گل مزرجی٬ سخت افزار٬ سورس٬ سورس کد٬ سورس کد پروژه های برنامه نویسی رشته کامپیوتر٬ سی٬ سی پلاس پلاس٬ شی گرا٬ شی گرایی٬ فایل٬ فناوری اطلاعات٬ کامپایلر٬ کامپیوتر٬ کد٬ کد نویسی٬ کدنویسی٬ مبانی برنامه نویسی٬ مهندسی٬ مهندسی فناوری اطلاعات٬ مهندسی کامپیوتر٬ نرم افزار٬ ویرایشگر ,C++, c++, C, c٬ c plus plus٬ cin٬ clrscr٬ code٬ conio٬ conio.h٬ cout٬ cpp٬ define٬ download٬ file٬ for٬ getch٬ hardware٬ IDE٬ if٬ include٬ Information Technology٬ int٬ int main٬ iostream٬ iostream.h٬ IT٬ main٬ object oriented٬ programming٬ project٬ return٬ Reza Golmezerji٬ software٬ source٬ source code٬ std٬ student٬ university٬ university student٬ using namespace std٬ Visual Studio٬ آموزش٬ آموزش برنامه نویسی٬ آموزش برنامه نویسی سی٬ آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس٬ آموزش کد نویسی٬ آموزش کد نویسی سی٬ آموزش کد نویسی سی پلاس پلاس٬ آموزش گام به گام برنامه نویسی به زبان سی پلاس پلاس در نرم افزار ویژوال استودیو٬ آموزش نصب نرم افزار ویژوال استودیو٬ آی تی٬ ایجاد اولین پروژه برنامه نویسی به زبان سی پلاس پلاس در نرم افزار ویژوال استودیو٬ برنامه نویسی٬ برنامه نویسی پیشرفته٬ برنامه نویسی کامپیوتر٬ پروژه٬ پروژه دانشجویی٬ پروژه دانشگاهی٬ حل المسائل سی پلاس پلاس٬ دانشجو٬ دانشجویان٬ دانشجویی٬ دانشگاه٬ دانلود٬ دانلود نرم افزار٬ دانلود نرم افزار ویژوال استودیو٬ رشته فناوری اطلاعات٬ رشته کامپیوتر٬ رضا گل مزرجی٬ سخت افزار٬ سورس٬ سورس کد٬ سورس کد پروژه های برنامه نویسی رشته کامپیوتر٬ سی٬ سی پلاس پلاس٬ شی گرا٬ شی گرایی٬ فایل٬ فناوری اطلاعات٬ کامپایلر٬ کامپیوتر٬ کد٬ کد نویسی٬ کدنویسی٬ مبانی برنامه نویسی٬ مهندسی٬ مهندسی فناوری اطلاعات٬ مهندسی کامپیوتر٬ نرم افزار٬ ویرایشگر

http://learning98.ir/ http://freshfile.ir/ http://techexpert.ir/ https://freshfile.sellfile.ir/ http://kishtehransar.ir/ http://golmezerji.ir/ http://kohanzsanat.ir/ http://laserz.ir/ http://panizacademy.ir/ https://cafebazaar.ir/app/ir.techexpert.taeensath

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *