• ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری
  • ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری

پیش نیاز فرهنگی استقرار BPMS

پیش نیاز فرهنگی استقرار BPMS
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

پیش نیاز فرهنگی استقرار BPMS

در این پست قصد داریم ابعاد استقرار یک سیستم BPMS یا سیستم مدیریت جریان کار موفق را بیان کنیم. لازم به ذکر است که علت اصلی شکست بسیاری از پروزه های حوزه فناوری اطلاعات خصوصاً  در حوزه هایی از قبیل BPMS، ERP و …، فنی نمی باشد. این مهم ریشه در مسائل مدیریتی و فرهنگی دارد که می خواهیم با صرف زمان کافی بعضی از آن ها را بررسی کنیم.

یک سازمان زمانی می تواند به فکر خرید نرم افزار BPMS باشد که فرهنگ IT و MIS نهادینه باشد. قبل از خرید  نرم افزار BPMS استفاده از سیستم هایی مانند اتوماسیون اداری یا نرم افزارهای مالی و اداری و حتی CRM می تواند نقش سازنده ای در استقرار فرهنگ IT و MIS داشت.

شرکت های بسیاری نقطه شروع خود را سیستم BPMS قرارمی دهند و با این وجود خیلی زود به بن بست می رسند. این بن بست همجنین اغلب بخاطر آشنایی نداشتن کاربران با BPMS است. لذا جلسات آموزشی و توجیهی تا حد زیادی می تواند راه حل سریع برای این بن بست فرهنگی باشد.

پیش نیاز فرهنگی استقرار BPMS

در اکثر شرکت ها که اتوماسیون اداری در جریان است و کاربران با محدودیت های آن مواجه شدند و پیوسته به فکر نرم افزار جانشین هوشمند بودند، از BPMS به گرمی استقبال می شود.

در حقیقت می توان این نکته را یک راهکار برای پیاده سازی نرم افزار BPMS تلقی کرد. یعنی اگر سازمانی فاقد زیر ساخت اطلاعاتی مناسب است ابتدا می تواند با یک اتوماسیون اداری ارزان قیمت شروع کند. پس از مدتی کار با سیستم اتوماسیون اداری به سمت BPMS حرکت کند و رونق یابد.

علت تاکید ما براتوماسیون اداری این است که اتوماسیون اداری تفکر گردش کار را به همراه دارد اما نه به صورت هوشمند وخودکار (مثلا نرم افزارهای حسابداری غالبا تفکر گردش کار کار ندارند).نکته جالب این است که در ادامه استفاده از اتوماسیون اداری کاربران به فکر هوشمند کردن و خودکارکردن فرایندها می افتند.

هروقت کاربران اتوماسیون اداری به مسئول IT شرکت یا مدیریت مراجعه کردند و از وی خواستند که برخی از فرم ها و گردش آن ها را در اتوماسیون قراردهند و خودکار نمایند، بدانید زمان مناسبی برای خرید BPMS است.

پیش نیاز فرهنگی استقرار BPMS

فرهنگ BPMS همان فرهنگ گردش کار خودکار است یعنی اگر در سازمان کارهای تکراری با مسیر مشخص وجود دارد و کاربران در پی مکانیزه کردن این گردش ها هستند، بهترین زمان برای معرفی BPMS است.

تجربه ثابت می کند زمانی می توان یک سیستم جدید را در شرکت پیاده سازی کرد که کاربران را در پروژه سهیم می کنیم. برای مثال اگر قصد خرید BPMS را دارید، می­ توان قبل از خرید کاربران مجموعه را طی جلساتی از وجود محصول فوق آگاه کرد. پس از آن اقدام به مذاکره برای خرید محصول نمود.

در این صورت کاربران با ورود نرم افزار جدید همسو خواهند بود و به راحتی حضور آن را خواهند پذیرفت. حتی جزء مشتریان پر و پا قرص داخلی برای فرایندهای BPMS خواهند شد.

لازم به ذکر است که در این گونه سازمان ها با ظهور اولین فرایند صف های طولانی از واحدهای مختلف برای ساخت و اجرای فرایندها تشکیل می شود. به صورت اعجاز آور پروژه BPMS انجام می شود و به نتایج مطلوب می رسد.

پیش نیاز فرهنگی استقرار BPMS

نکته بسیار مهم: فرمت اطلاعاتی اصلی مورد کاربرد در اتوماسیون های اداری نامه است. فرمت نامه جزء فرمت های غیر استاندارد تلقی می شود و سازمانی که درصد بالایی از گردش اطلاعات خود را در قالب نامه انجام می د­هد از این جهت سازمان استانداردی نیست.

البته بکارگیری نامه در سازمان ها و شرکت ها امری اجتناب ناپذیر است خصوصاً در نمونه هایی که گردش کار یا فرایند از پیش تعریف شده ای نمی توان برای آن تصور کرد. ولی اینکه اکثر اطلاعات بصورت نامه به گردش در بیایند، نشان از عدم استاندارد بودن لایه اطلاعات در سازمان است. استاندارد نبودن لایه اطلاعات سازمان منتهی به اشتباهات و گاهی دوباره کاری و وقوع خطای انسانی می شود. همچنین امکان گزارش گیری دقیق، صحیح و به هنگام را از بین خواهد برد.

منبع: مدرسه مدیریت فرآیند 


در صورت علاقه مندی این پست ها هم مفید هستند:

  1. BPM یعنی مدیریت فرآیند کسب و کار
  2. مراحل BPM
  3. دستاوردهای BPM
  4. بهترین چرخه BPM دنیا
  5. ضرورت بکارگیری متدولوژی در پروژه های BPM

 

n نرم افزار,bpmn2 آموزش,bpmn در ,اتوماسیون اداری,اتوماسیون تغذیه,اتوماسیون دانشگاه,اتوماسیون,اتوماسیون اداری آموزش ,اتوماسیون تغذیه محقق,اتوماسیون تغذیه دانشگاه ,فرایند کسب کار,مراحل کسب کار,فرایند کسب و کار مقاله,فرایند کسب و کار ,فرایند کسب و کار bpm,فرایند کسب و کار,فرایند کسب و کار در سازمان,فرایند کسب و کار یعنی چه,مدیریت فرآیندهای کسب و کار,مدیریت فرآیندهای سازمانی,مدیریت فرآیند چیست,مدیریت فرآیندهای نیروگاهی ,مدیریت فرآیندی,مدیریت فرآیند bpms,مدیریت فرایند آموزش,مدیریت فرآیند کسب و کار bpms,مدلسازی فرایندهای کسب و کار,مدل سازی فرایندهای پیچیده,مدل سازی فرایندهای سازمان,مدلسازی فرآیندها bpmn,فرایندهای مدل سازی,تحلیل فرآیندهای کسب و کار,تحلیل فرایندها چیست,فرایندهای تحلیل,تحلیل فضایی فرایندها,تجزیه و تحلیل فرایندهای سازمانی,زیرسیستم های منابع انسانی,زیر سیستم های بودجه,زیر سیستم ویندوز برای اندروید,زیر سیستم پشتیبانی,زیر سیستم های مدیریت آموزش,زیر سیستم تعیین و کنترل وضعیت,زیر سیستم اجرای پروژه,زیر سیستم ,هوش تجاری bi,هوش تجاری ,هوش تجاری در سیستم,هوش تجاری خبره فناوری,هوش تجاری pdf,هوش تجاری آموزش,هوش تجاری در کسب و کار,هوش تجاری مدرن,پیاده سازی فرایندهای کسب و کار,پیاده سازی مدیریت فرایند ,بهبود فرآیند کنترل,بهبود فرایندهای سازمانی,بهبود فرایند تولید,بهبود فرآیندها,بهبود فرایند چیست,بهبود فرایند نظارت,استقرار فرایندی,فرایند استقرار نرم افزارتوسعه نرم افزار چیست,توسعه نرم افزار چابک,توسعه نرم افزارهانرم افزار bpms,نرم افزار bpms چیست,نرم افزار bpmn,نرم افزار bpms رایگان,نرم افزار bpmn2,نرم افزار bpmn چیست,نرم افزار bpms بیزاجی,نرم افزار bpms دانلود,برنامه نویسی توسعه وب,نرم افزار,برنامه نویسی کامپیوترسی شارپ چیست,سی شارپ یا پایتون,سی شارپ آنلاین,,سی شارپ آموزش,سی شارپ پیشرفته,بومی سازی سیستم ها,خبر فناوری,خبر فناوری جدید,خبر فناوری اطلاعات,خبر فناوری روز دنیا,خبر فناوری امروز,فناوری خبره,سیستم خبره فناوری اطلاعات,مجموعه فناوری خبره, bpmtraining,bpmsهای ایرانی,bpm,bpmn استاندارد,پیاده سازی bpms,پیاده سازی bpm,bpms چیست pdf,bpm چیست,bpm نرم افزار,سیستم های پیشرفته صنعتی,سیستم ساز چیست,مدیریت کسب و کار چیست,مدیریت کسب و کار به انگلیسی,erp ,erp چیست,erp سامانه,crm چیست,crm,crm مخفف چیست,crm دیدار,crm نرم افزار,مدیریت کسب و کارهای کوچک,مدیریت کسب و کار گرایش مالی,مدیریت کسب و کار گرایش استراتژی,مدیریت کسب و کار و امور اداری,مدیریت کسب و کار و بهره وری,مدیریت کسب و کار سیستمیک,

http://learning98.ir/ http://freshfile.ir/ http://techexpert.ir/ https://freshfile.sellfile.ir/ http://kishtehransar.ir/ http://golmezerji.ir/ http://MerajShohada.ir https://cafebazaar.ir/app/ir.techexpert.taeensath

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *