• ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری
  • ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری

پیش نیاز سازمانی استقرار BPMS

پیش نیاز سازمانی استقرار BPMS
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

پیش نیاز سازمانی استقرار BPMS

در پیاده سازی یک پروژه نرم افزار BPMS یا سیستم مدیریت جریان کار سه رکن درگیر هستند.

۱- تیم پیمانکار (فروشنده BPMS)

۲- تیم کارفرما (تیم پیاده سازی فرایندها)

۳- اراده ای از طرف کارفرما (مدیریت سازمان)

در هر پروژه ای که سه رکن فوق به صورت کامل حضور دارند، پروژه BPMS با موفقیت انجام شده وبه نتایج مطلوب می رسد.

 

در پروژه های BPMS صبر و شکیبایی بسیار ضروری است. هر جا که از طرف مدیریت پیگیری های لازم انجام شد و مدیریت از کارمندان خود خروجی منطقی و مطلوب خواست پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن انجام و نتیجه خوبی نیز داشت. ولی هرجا که مدیریت پروژه را همراهی نکرد و تیم IT تنها و بدون یاور ماند، احتمال شکست به شدت بالا می رود.

پیش نیاز سازمانی استقرارBPMS

در شرکت های خصوصی به این دلیل که تصمیم گیرنده وپرداخت کننده هزینه ها یک شخص است (معمولا مدیر عامل). کارکنان خود را برای عدم حصول نتیجه باز خواست می کند و کارکنان موظف هستند با تیم IT همکاری کنند. نیم IT نیز موظف است به اندازه هزینه پرداختی به وعده های خود عمل و همراهی کارکنان و مدیریت خارجی را کنترل کند.

ما در شرت های دولتی موضوع کمی متفاوت است. اکثرا علی رغم انگیزه و اشتیاق حوزه IT برای خرید و استفاده از نرم افزار BPMS حتی پس از تائید پرداخت هزینه و خرید BPMS مدیریت به علت مشغله ها و دغدغه ها قادر به پیگیری فرایند پیاده سازی و بهره برداری از پروژه BPMS نیست.

پیش نیاز سازمانی استقرار BPMS

نکته قابل توجه اینکه حضور کارشناسان فنی در دوسوی بازی تنها کافی نیست. آنچه به استقرار و پیاده­سازی پروژه­ های BPMS کمک شایانی می کند و منجر به موفقیت در این گونه پروژه­ ها می شود، وجود نگاه صحیح در دوطرف بازی است. نگاه صحیح سمت فروشنده به این معنی است که از بدو امر یعنی زمان برگزاری جلسات فروش کارکردها و قابلیت­ های سیستم BPMS به خوبی ارائه و در این زمینه بزرگنمایی صورت نگیرد تا توقع نابه جا در مشتری ایجاد نشود.

همچنین تیم آموزش، پشتیبانی و پیاده سازی فروشنده باید در طول آموزش و استقرار پروژه علاوه بر ارائه آموزش­ های BPMS، سعی در اصلاح یا تعمیق نگاه صحیح در بدنه مدیریتی و کارشناسی خریدار BPMS نمایند. در بسیاری از موارد مشاهده می شود که به دلیل عدم وجود دید صحیح و توقعات نابه جا از BPMS مسیر پروژه منحرف و به تعطیلی یا شکست پروژه می انجامد.

همچنین اتنقال دانش از فروشنده به خریدار از دیگر مهم ترین ارکان موفقیت پروژه­ های BPMS است. به دلیل ماهیت سیستم های BPMS قرار نیست تا ابد تیم فروشنده در کنار تیم خریدار باشند و تیم فنی خریدار بایستی در طول زمان آموزش تسلط و مهارت کافی برای کار با این سیستم پیدا کند.

پیش نیاز سازمانی استقرار BPMS

غیر مستقیم و قبلاً اشاره کردیم که داشتن نگاه صحیح نسبت به BPMS از مهم­ترین پیش نیازهای موفقیت در اینگونه پروژه ها است. این مهم یا از طریق آموزش های مناسب پیش از آغاز پروژه یا از طریق مطالعات مستمر تیم خریدار صورت خواهد گرفت.

این نگاه توسط بدنه فنی خریدار بایستی کسب و به بدنه مدیریتی سازمان نیز منتقل شود تا آن ها از BPMS انتظار معجزه نداشته باشند. BPMS زمان ساخت و تولید را کاهش خواهد داد لیکن سایر فازهای تولید از جمله تحلیل و یا استقرار کماکان نیازمند تلاش مستمر خواهد بود.

پیش نیاز سازمانی استقرار BPMS

در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها نگاه نادرستی در مورد پروژه­ های BPM یا مدیریت فرایندهای کسب و کار و حتی نرم افزار BPMS وجود دارد. یکی از این نگاه های غلط این است که انتظار داریم با این ابزار بتوانیم سیستم­ های خبره، سیستم ­های اطلاعات مدیریت (MIS) و امثال این ها تولید کنیم که اصولاً جزء سیستم­های داده محور محسوب می شوند. مثل سیستم های مالی، خزانه داری، انبارداری، فروش و… . کاربرد BPMS اصولاً تولید سیستم های فرایند محور یا به عبارتی کارتابل بیس است.

منبع: مدرسه مدیریت فرآیند


n نرم افزار,bpmn2 آموزش,bpmn در ,اتوماسیون اداری,اتوماسیون تغذیه,اتوماسیون دانشگاه,اتوماسیون,اتوماسیون اداری آموزش ,اتوماسیون تغذیه محقق,اتوماسیون تغذیه دانشگاه ,فرایند کسب کار,مراحل کسب کار,فرایند کسب و کار مقاله,فرایند کسب و کار ,فرایند کسب و کار bpm,فرایند کسب و کار,فرایند کسب و کار در سازمان,فرایند کسب و کار یعنی چه,مدیریت فرآیندهای کسب و کار,مدیریت فرآیندهای سازمانی,مدیریت فرآیند چیست,مدیریت فرآیندهای نیروگاهی ,مدیریت فرآیندی,مدیریت فرآیند bpms,مدیریت فرایند آموزش,مدیریت فرآیند کسب و کار bpms,مدلسازی فرایندهای کسب و کار,مدل سازی فرایندهای پیچیده,مدل سازی فرایندهای سازمان,مدلسازی فرآیندها bpmn,فرایندهای مدل سازی,تحلیل فرآیندهای کسب و کار,تحلیل فرایندها چیست,فرایندهای تحلیل,تحلیل فضایی فرایندها,تجزیه و تحلیل فرایندهای سازمانی,زیرسیستم های منابع انسانی,زیر سیستم های بودجه,زیر سیستم ویندوز برای اندروید,زیر سیستم پشتیبانی,زیر سیستم های مدیریت آموزش,زیر سیستم تعیین و کنترل وضعیت,زیر سیستم اجرای پروژه,زیر سیستم ,هوش تجاری bi,هوش تجاری ,هوش تجاری در سیستم,هوش تجاری خبره فناوری,هوش تجاری pdf,هوش تجاری آموزش,هوش تجاری در کسب و کار,هوش تجاری مدرن,پیاده سازی فرایندهای کسب و کار,پیاده سازی مدیریت فرایند ,بهبود فرآیند کنترل,بهبود فرایندهای سازمانی,بهبود فرایند تولید,بهبود فرآیندها,بهبود فرایند چیست,بهبود فرایند نظارت,استقرار فرایندی,فرایند استقرار نرم افزارتوسعه نرم افزار چیست,توسعه نرم افزار چابک,توسعه نرم افزارهانرم افزار bpms,نرم افزار bpms چیست,نرم افزار bpmn,نرم افزار bpms رایگان,نرم افزار bpmn2,نرم افزار bpmn چیست,نرم افزار bpms بیزاجی,نرم افزار bpms دانلود,برنامه نویسی توسعه وب,نرم افزار,برنامه نویسی کامپیوترسی شارپ چیست,سی شارپ یا پایتون,سی شارپ آنلاین,,سی شارپ آموزش,سی شارپ پیشرفته,بومی سازی سیستم ها,خبر فناوری,خبر فناوری جدید,خبر فناوری اطلاعات,خبر فناوری روز دنیا,خبر فناوری امروز,فناوری خبره,سیستم خبره فناوری اطلاعات,مجموعه فناوری خبره, bpmtraining,bpmsهای ایرانی,bpm,bpmn استاندارد,پیاده سازی bpms,پیاده سازی bpm,bpms چیست pdf,bpm چیست,bpm نرم افزار,سیستم های پیشرفته صنعتی,سیستم ساز چیست,مدیریت کسب و کار چیست,مدیریت کسب و کار به انگلیسی,erp ,erp چیست,erp سامانه,crm چیست,crm,crm مخفف چیست,crm دیدار,crm نرم افزار,مدیریت کسب و کارهای کوچک,مدیریت کسب و کار گرایش مالی,مدیریت کسب و کار گرایش استراتژی,مدیریت کسب و کار و امور اداری,مدیریت کسب و کار و بهره وری,مدیریت کسب و کار سیستمیک,

http://learning98.ir/ http://freshfile.ir/ http://techexpert.ir/ https://freshfile.sellfile.ir/ http://kishtehransar.ir/ http://golmezerji.ir/ http://MerajShohada.ir https://cafebazaar.ir/app/ir.techexpert.taeensath

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *