• ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری
  • ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری

موتورها و اجزاء نرم افزار BPMS

موتورها و اجزاء نرم افزار BPMS
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

موتورها و اجزاء نرم افزار BPMS

تصویر بالا نمایی عمومی از اجزای تشکیل‌دهنده نرم افزار BPMS را نشان می‌دهد.

مجموعه مدیریت فرآیندهای کسب و کار، ممکن است بسیار پیچیده باشد. منابع ممکن است شامل پرسنل تا وسایل سرمایه‌ای تا مواد خام باشد. همچنین قوانین کاری ممکن است در زمان نامعینی خلق و پیاده سازی شوند، ممکن است تعریف فعالیت‌ها سخت باشد یا نیاز به زمان زیادی برای تکمیل داشته باشد.

امکان دارد اندازه‌های عملکرد سری، بسته به موضوع متفاوت باشند،کیفی و یا کمی باشند و اهداف ممکن است به صورت پیوسته تغییر کنند. با این تفاسیر کلیه‌ این عناصر همگی مجموعه فرآیندهای کاری (BPMS) را تعریف می‌کنند. بنابراین ضروری است که یک سیستم BPMS دارای قابلیت‌های زیر باشد:

 

مدل­سازی فرایند
همان­گونه که در بالا بحث گردید، نرم افزار BPMS باید ابزاری باشد که بتوان در آن فرآیندهای کاری را که شامل کارکردهای کاری یا فعالیت­ها، قوانین کاری، منابع، اندازه‌های عملکرد می‌باشد را تعریف کرد. هر چه که ‌این موضوع قابل فهم‌تر و منعطف‌تر باشد مانند آن است اطلاعات فرآیند به راحتی منتقل و نگهداری می‌شوند. تاثیر آن به صورت دقت و کاهش زمان در رسیدن به‌اهداف می باشد.

موتورها و اجزاء نرم افزار BPMS

اجرا فرایند
باید ابزاری موجود باشد که فرآیند کار را مستقیماٌ توسط تعریفش اجرا نماید. هسته ‌اصلی این قابلیت را موتور فرآیند انجام می‌دهد که بخش پیچیده نرم افزاری است. همچنین ‌از تعریف فرآیندهای کاری استفاده می‌نماید و آن را از طریق کارکرد‌های کاری دستی یا خودکار در زمان مناسب توسط منابع لازم اجرا می‌نماید.

این قابلیت ممکن است که با سیستم دیگر نرم‌افزاری مرتبط باشد (مانند CRM,ERP,HR) و اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق این سیستم‌ها تامین نماید. در واقع موتور فرآیند مکانیزمی است که توسط آن تصمیمات و سیاست‌های مدیریتی می‌تواند به صورت مکرر، با بازبینی به صورت بهنگام اجرا شوند.

 

اندازه گیری و نظارت فرایند
باید قابلیتی وجود داشته باشد که کلیه عناصر موجود در فرآیند کاری را بتوان اندازه‌گیری و نظارت نمود. در بیشتر اوقات اطلاعات گران‌بهایی می‌تواند در هنگام اجرای یک فرآیند کاری جمع آوری شود. از جمله عبارت اند از: اندازه‌گیری ABC (هزینه هر فعالیت)، اندازه‌گیری هزینه‌های مستقیمی که روند صعودی دارند، زمان اجرا فرآیند یا تعداد دفعات اجرا

این اطلاعات یک دید بهنگام از عملکرد کسب و کار به ما می‌دهد که غالباٌ از آن با نام “Executive Dashboard” یاد می‌شود. کار جمع­ آوری اطلاعات و موضوعات مربوط به ‌آن باید توسط پایگاه داده صورت بگیرد. همچنین کار شناسایی خطاهای ناخواسته نیز توسط این سیستم صورت می‌گیرد. در واقع این قابلیت چشم و گوش مدیران سیستم فرآیندهای کاری خواهد بود.

موتورها و اجزاء نرم افزار BPMS

گزارش‌گیری و تحلیل
 باید قابلیتی جهت گزارش‌گیری و تحلیل داده‌های جمع آوری شده توسط قابلیت نظارت واندازه گیری باشد تا بتواند داده‌ها را برای تصمیم ­گیران سیستم آماده نماید. این تحلیل می‌تواند جهت کنترل یا اصلاح فرآیندهای دیگر انجام شود.

فرآیند تحلیل ممکن است شامل کارهایی باشد که توسط یک سیستم خبره، ابزارهای داده‌کاوی، ابزارهای OLAP یا حتی برنامه مدیریت ریسک انجام می‌شود. در نتیجه، ‌این ابزار به مدیر اجازه می‌دهند که حلقه بسته‌ای به وجود آورند تا بتوانند به ترکیب رویدادهای داخلی و خارجی پاسخ دهند. همچنین به صورت مستمر به بهبود و ساختن و تقویت کسب و کار بپردازند.

منبع: مدرسه مدیریت فرآیند

n نرم افزار,bpmn2 آموزش,bpmn در ,اتوماسیون اداری,اتوماسیون تغذیه,اتوماسیون دانشگاه,اتوماسیون,اتوماسیون اداری آموزش ,اتوماسیون تغذیه محقق,اتوماسیون تغذیه دانشگاه ,فرایند کسب کار,مراحل کسب کار,فرایند کسب و کار مقاله,فرایند کسب و کار ,فرایند کسب و کار bpm,فرایند کسب و کار,فرایند کسب و کار در سازمان,فرایند کسب و کار یعنی چه,مدیریت فرآیندهای کسب و کار,مدیریت فرآیندهای سازمانی,مدیریت فرآیند چیست,مدیریت فرآیندهای نیروگاهی ,مدیریت فرآیندی,مدیریت فرآیند bpms,مدیریت فرایند آموزش,مدیریت فرآیند کسب و کار bpms,مدلسازی فرایندهای کسب و کار,مدل سازی فرایندهای پیچیده,مدل سازی فرایندهای سازمان,مدلسازی فرآیندها bpmn,فرایندهای مدل سازی,تحلیل فرآیندهای کسب و کار,تحلیل فرایندها چیست,فرایندهای تحلیل,تحلیل فضایی فرایندها,تجزیه و تحلیل فرایندهای سازمانی,زیرسیستم های منابع انسانی,زیر سیستم های بودجه,زیر سیستم ویندوز برای اندروید,زیر سیستم پشتیبانی,زیر سیستم های مدیریت آموزش,زیر سیستم تعیین و کنترل وضعیت,زیر سیستم اجرای پروژه,زیر سیستم ,هوش تجاری bi,هوش تجاری ,هوش تجاری در سیستم,هوش تجاری خبره فناوری,هوش تجاری pdf,هوش تجاری آموزش,هوش تجاری در کسب و کار,هوش تجاری مدرن,پیاده سازی فرایندهای کسب و کار,پیاده سازی مدیریت فرایند ,بهبود فرآیند کنترل,بهبود فرایندهای سازمانی,بهبود فرایند تولید,بهبود فرآیندها,بهبود فرایند چیست,بهبود فرایند نظارت,استقرار فرایندی,فرایند استقرار نرم افزارتوسعه نرم افزار چیست,توسعه نرم افزار چابک,توسعه نرم افزارهانرم افزار bpms,نرم افزار bpms چیست,نرم افزار bpmn,نرم افزار bpms رایگان,نرم افزار bpmn2,نرم افزار bpmn چیست,نرم افزار bpms بیزاجی,نرم افزار bpms دانلود,برنامه نویسی توسعه وب,نرم افزار,برنامه نویسی کامپیوترسی شارپ چیست,سی شارپ یا پایتون,سی شارپ آنلاین,,سی شارپ آموزش,سی شارپ پیشرفته,بومی سازی سیستم ها,خبر فناوری,خبر فناوری جدید,خبر فناوری اطلاعات,خبر فناوری روز دنیا,خبر فناوری امروز,فناوری خبره,سیستم خبره فناوری اطلاعات,مجموعه فناوری خبره, bpmtraining,bpmsهای ایرانی,bpm,bpmn استاندارد,پیاده سازی bpms,پیاده سازی bpm,bpms چیست pdf,bpm چیست,bpm نرم افزار,سیستم های پیشرفته صنعتی,سیستم ساز چیست,مدیریت کسب و کار چیست,مدیریت کسب و کار به انگلیسی,erp ,erp چیست,erp سامانه,crm چیست,crm,crm مخفف چیست,crm دیدار,crm نرم افزار,مدیریت کسب و کارهای کوچک,مدیریت کسب و کار گرایش مالی,مدیریت کسب و کار گرایش استراتژی,مدیریت کسب و کار و امور اداری,مدیریت کسب و کار و بهره وری,مدیریت کسب و کار سیستمیک,

http://learning98.ir/ http://freshfile.ir/ http://techexpert.ir/ https://freshfile.sellfile.ir/ http://kishtehransar.ir/ http://golmezerji.ir/ http://MerajShohada.ir https://cafebazaar.ir/app/ir.techexpert.taeensath

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *