• ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری
  • ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری
فعالیت حلقه در BPMN
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

فعالیت حلقه در BPMN

یک فعالیت حلقه، با یک نشانۀ فلش دایره­ای در قسمت مرکز پایین آن (شکل پایین سمت چپ)، چنین مفهومی دارد: تا زمانی که در حال برنامه ­ریزی است انجام بده. این فعالیت معنایی مشابه نمودار با دروازۀ حلقۀ برگشتی دارد که در سمت راست نشان داده شده است: یعنی فعالیت را یک مرتبه انجام بده و سپس شرایط حلقه را ارزیابی کن. یعنی به اصطلاح یک دادۀ بولی.

اگر شرط درست است فعالیت را دو مرتبه انجام بده و سپس شرایط حلقه را مجدداً بررسی کن. این تکرار می ­تواند به طور نامحدود ادامه پیدا کند یا شما می­ توانید حد بالا را برای آن تعریف کنید. هنگامی که شرایط حلقه غلط باشدT جریان توالی خارج­شده از فعالیت حلقه فعال می ­شود.

 

فعالیت حلقه در BPMN

فعالیت حلقه در BPMN

به طور همزمان از نشانۀ حلقه و دروازۀ حلقه برگشتی استفاده نکنید. زیرا یک حلقه درون حلقه دیگر ایجاد می ­شود و احتمالاً آنچه منظور شما است را نشان نمی ­دهد. نشانۀ حلقه نسبت به دروازۀ حلقه برگشتی، ارائۀ جمع و جور تری (فشرده ­تر) را ارائه می­ دهد.

اما شرط حلقه را پنهان می­ نماید. به این علت بهترین کار نشان دادن شرط مربوطه در یک حاشیه ­نویسی متنی است.

توجه: یک شرط در قالب «تا X» برابر با شرط حلقه با عنوان« اگر X نباشد» است، هنگامی که Xصحیح است، پس X نبودن غلط است و حلقه زدن به پایان می­ رسد.

در صورت استفاده از فعالی ت­های حلقه، تکرار همیشه به صورت ساخت­ یافته (پیاپی) می­ باشد. شما نمی ­توانید تکرار دوم را تا زمانی که اولی را حل و شرط حلقه درست باشد آغاز کنید. همچنین با استفاده از حلقه، هنگامی که اولین تکرار آغاز ­شود، تعداد تکرارها نامعلوم می­ باشد. این عمل به واسطۀ بررسی شرط حلقه در انتهای هر تکرار تعیین می ­شود.

فعالیت حلقه در BPMN

فعالیت چند نمونه ­ای

یک فعالیت چند نمونه­ ای (MI)، به واسطۀ یک آیکن با ۳ میلۀ موازی در مرکز پایین آن مشخص است. به این معناست که برای هر کدام که در حال برنامه ­ریزی است انجام بده. یعنی فعالیت را برای هر یک از اقلامی که در یک فهرست وجود دارند یک بار اجرا کن.

در یک نمونۀ فرآیندی واحد نمونه ­های مختلفی از یک فعالیت وجود دارند و هر نمونۀ فعالیت بر روی یکی از اقلام موجود در فهرست عمل می­ کند.

 

فهرست چیست؟

یک فعالیت چند نمونه ­ای تنها هنگامی معنا دارد که داده­­­ های نمونۀ فرآیندی شامل برخی از انواع مجموعه مانند اقلام درون یک سفارش می­ شود. در یک فرآیند سفارش­دهی فعالیت MI با عنوان «بررسی موجودی» موجودی هر یک از اقلام سفارش را کنترل می­ کند.

فعالیت حلقه در BPMN

هر سفارش تعداد اقلام یکسانی ندارد اما هنگامی که فعالیت «بررسی موجودی» برای یک سفارش خاص آغاز شود شما از قبل اطلاع دارید که چند تکرار مورد نیاز خواهد بود. تعداد تکرارهای مورد نیاز برابر با تعداد اقلام موجود در سفارش است.

اغلب فهرست موجود از طریق نام فعالیت قابل دسترسی است اما اگر نبود بهتر است آن را در یک حاشیه­ نویسی متن نشان دهید. مانند «برای هر X». اطلاع قبلی از تعداد تکرارها یکی از تفاوت­ های اساسی بین فعالیت­ های چند نمونه ­ای و حلقه است.

تفاوت دیگر این است که نمونه­ های MI ممکن است به صورت موازی اجرا شوند. اگر چنین باشد نشانۀ MI 3 میلۀ عمودی است. اگر غیر از این باشد، نمونه­ ها همیشه به صورت پی در پی اجرا می ­شوند و نشانه ۳ میلۀ افقی است. توجه داشته باشید که یک فعالیت MI پی­در­پی (متوالی) مشابه یک حلقه نیست.

فعالیت حلقه در BPMN

فعالیت حلقه در BPMN

در شکل بالا، فعالیت MI با عنوان A (سمت چپ) مشابه n فعالیت موازی غیر MI (سمت راست) می ­باشد. فعالیت MI تا زمانی که تمام نمونه­ های آن حل نشده، تکمیل نمی ­شود. به طور فنی، سایر شرایط تکمیل به واسطۀ استاندارد مجاز هستند. اما هرگز مورد استفاده قرار نگرفتند و آن­ها در نمودار به واسطۀ شرط رایج با عنوان «تکمیل همه» غیرقابل تشخیص هستند.

BPMN 2.0 در حقیقت، چه هنگامی که هر یک از نمونه­ ها تکمیل شده باشند و یا درست هنگامی که اولین نمونه تکمیل شد، این اجازه را به شما می ­دهد که نشان دهید یک رویداد سیگنال تولید و این رویداد در مرز فعالیت MI دریافت شده است.

لذا، شاید این فقط قانون متعلق به رویکرد تکنیک و مدل باشد اما من عقیده دارم بهتر است MI را اینگونه تفسیر کنیم: قبل از اینکه فعالیت MI تکمیل شود لازم است که تمام نمونه­ ها تکمیل شوند. این چیزی است که تقریباً همیشه هدف مدل­ساز می­ باشد. یک رویداد خاتمه یا متوقف­ کننده بر روی فعالیت چند نمونه ­ای، بلافاصله تمام نمونه ­های در حال اجرا را بدون نتیجه باقی می­ گذارد و متوقف می­ کند.

n نرم افزار,bpmn2 آموزش,bpmn در ,اتوماسیون اداری,اتوماسیون تغذیه,اتوماسیون دانشگاه,اتوماسیون,اتوماسیون اداری آموزش ,اتوماسیون تغذیه محقق,اتوماسیون تغذیه دانشگاه ,فرایند کسب کار,مراحل کسب کار,فرایند کسب و کار مقاله,فرایند کسب و کار ,فرایند کسب و کار bpm,فرایند کسب و کار,فرایند کسب و کار در سازمان,فرایند کسب و کار یعنی چه,مدیریت فرآیندهای کسب و کار,مدیریت فرآیندهای سازمانی,مدیریت فرآیند چیست,مدیریت فرآیندهای نیروگاهی ,مدیریت فرآیندی,مدیریت فرآیند bpms,مدیریت فرایند آموزش,مدیریت فرآیند کسب و کار bpms,مدلسازی فرایندهای کسب و کار,مدل سازی فرایندهای پیچیده,مدل سازی فرایندهای سازمان,مدلسازی فرآیندها bpmn,فرایندهای مدل سازی,تحلیل فرآیندهای کسب و کار,تحلیل فرایندها چیست,فرایندهای تحلیل,تحلیل فضایی فرایندها,تجزیه و تحلیل فرایندهای سازمانی,زیرسیستم های منابع انسانی,زیر سیستم های بودجه,زیر سیستم ویندوز برای اندروید,زیر سیستم پشتیبانی,زیر سیستم های مدیریت آموزش,زیر سیستم تعیین و کنترل وضعیت,زیر سیستم اجرای پروژه,زیر سیستم ,هوش تجاری bi,هوش تجاری ,هوش تجاری در سیستم,هوش تجاری خبره فناوری,هوش تجاری pdf,هوش تجاری آموزش,هوش تجاری در کسب و کار,هوش تجاری مدرن,پیاده سازی فرایندهای کسب و کار,پیاده سازی مدیریت فرایند ,بهبود فرآیند کنترل,بهبود فرایندهای سازمانی,بهبود فرایند تولید,بهبود فرآیندها,بهبود فرایند چیست,بهبود فرایند نظارت,استقرار فرایندی,فرایند استقرار نرم افزارتوسعه نرم افزار چیست,توسعه نرم افزار چابک,توسعه نرم افزارهانرم افزار bpms,نرم افزار bpms چیست,نرم افزار bpmn,نرم افزار bpms رایگان,نرم افزار bpmn2,نرم افزار bpmn چیست,نرم افزار bpms بیزاجی,نرم افزار bpms دانلود,برنامه نویسی توسعه وب,نرم افزار,برنامه نویسی کامپیوترسی شارپ چیست,سی شارپ یا پایتون,سی شارپ آنلاین,,سی شارپ آموزش,سی شارپ پیشرفته,بومی سازی سیستم ها,خبر فناوری,خبر فناوری جدید,خبر فناوری اطلاعات,خبر فناوری روز دنیا,خبر فناوری امروز,فناوری خبره,سیستم خبره فناوری اطلاعات,مجموعه فناوری خبره, bpmtraining,bpmsهای ایرانی,bpm,bpmn استاندارد,پیاده سازی bpms,پیاده سازی bpm,bpms چیست pdf,bpm چیست,bpm نرم افزار,سیستم های پیشرفته صنعتی,سیستم ساز چیست,مدیریت کسب و کار چیست,مدیریت کسب و کار به انگلیسی,erp ,erp چیست,erp سامانه,crm چیست,crm,crm مخفف چیست,crm دیدار,crm نرم افزار,مدیریت کسب و کارهای کوچک,مدیریت کسب و کار گرایش مالی,مدیریت کسب و کار گرایش استراتژی,مدیریت کسب و کار و امور اداری,مدیریت کسب و کار و بهره وری,مدیریت کسب و کار سیستمیک,

http://learning98.ir/ http://freshfile.ir/ http://techexpert.ir/ https://freshfile.sellfile.ir/ http://kishtehransar.ir/ http://golmezerji.ir/ http://MerajShohada.ir https://cafebazaar.ir/app/ir.techexpert.taeensath

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *