• ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری
  • ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری

بهترین چرخه BPM دنیا

بهترین چرخه BPM دنیا
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

بهترین چرخه BPM دنیا! در این پست قصد داریم شما را با نحوه کار چرخه مدیریت فرآیند کسب و کار آشنا کنیم. این مراحل در عین سادگی دیدگاه مناسبی از این مفهموم با اهمیت را ارائه می دهند. 

لازم است بدانید که این چرخه اقتباسی از کتاب ارزشمند  Fundamentals of Business Process Management می باشد. 

بهترین چرخه BPM دنیا تنها شامل 6 گام می باشد که عبارت اند از :

  1. شناسایی فرآیندها
  2. کشف فرآیندها
  3. تحلیل فرآیندها
  4. طراحی مجدد فرآیندها
  5. پیاده سازی فرآیندها
  6. نظارت بر فرآیندها

توضیحات مفید و کاربردی هر یک از گام ها را به دقت مطالعه کنید تا به درک درستی از BPM برسید.

1. شناسایی فرآیندها

همواره نقطه شروع هر کاری مهم ترین بخش آن است. BPM یا همان مدیریت فرآیند کسب و کار نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از مفاهیم با ارزش در این چرخه درک درست مفهوم قرآیندهاست. استخراج معماری فرآیندها نیازمند مطالعه فرآیند های گوناگون سازمان ها و شناسایی مراحل کلیدی آن هاست. در حقیقت قدم اصلی استقرار مدیریت فرآیندها، شناسایی آنهاست. بسیاری از سازمان ها دارای یک سری فرآیند های ساختاریافته هستند که به راحتی قابل مدلسازی و اجرا می باشند. اما چالش اصلی شما در مواجهه با فرآیندهای ساختارنیافته و یافتن بهترین روش شناسایی و در نهایت مدلسازی آنهاست.

2. کشف فرآیندها

پس از شناسایی و درک فرآیندها شما می توانید فرآیندهای منحصر به فرد خودتان را کشف کنید! این فرآیندها به شکل یک یا چند مدل فرایندی as-is در می‌آیند. قدرت نوآوری و خلاقیت شما در این مرحله بسیار موثر است چرا که در صورت بهینه سازی مراحل مورد نیاز برای هر فرآیند به طراحی ساده تری با مفهوم عمیق و کاربردی می رسید. توانایی شما در ایجاد ارزش برای هر سازمان در نهایت منجر به بهبود کیفیت، افزایش راندمان کاری و رضایت مشتریان می شود. 

3. تحلیل فرآیندها

این گام برای رفع اشکالات احتمالی موجود در طی طراحی فرآیندها امری ضروری است. اگر با مفهومی به نام اسکرام آشنا باشید، اهمیت این مرحله را به خوبی متوجه می شوید. با استفاده از دانش پایه ای قوی و گرفتن بازخورد پس از اتمام میزان مشخصی از یک پروژه کاری، تحلیل فرآیندها به درستی انجام می شود. در یک دسته بندی جامع روش های تجزیه و تحلیل فرایندها را به دو گروه تقسیم میکنند:

  1. تجزیه و تحلیل کیفی فرآیندها
  2. تجزیه و تحلیل کمی فرآیندها

4. طراحی مجدد فرایندها

می رسیم به یکی از گام های اساسی بهترین چرخه BPM دنیا. بعد از تحلیل فرآیندها و بازخوردهای سازمان مربوطه ضروری است تغییرات لازم را در مدل فرآیندی خود ایجاد کنید. به عبارت بهتر طراحی مجدد فرآیندها به شما در تکامل مدلسازی کمک می کند. این فرآیندها به شکل یک یا چند مدل فرآیندی To-Be در می‌آیند. بر اساس تقاضای مشتریان با انتخاب شاخص های عملکردی به جا شما مسیر رسیدن به اهداف آن ها را هموارتر می کنید. 

5. پیاده سازی فرآیندها

بعد از اینکه تغییرات مورد نیاز برای حرکت از فرآیند as-is به سمت فرایند to- be مشخص شدند، در این مرحله اجرا می شوند. پیاده‌سازی فرآیندها دو جنبه را مد نظر قرار می‌دهد: مدیریت تغییر سازمان و مکانیزه شدن فرآیندها. هم اکنون بسیاری از سازمان ها به دلیل عدم استفاده از BPM و نداشتن چرخه کاری مشخص با سرعتی بسیار پایین پیشرفت می کنند.

اگر گام پیاده سازی در سازمان های بزرگ مقیاس به درستی صورت بگیرد، تحولی عظیم در روند کاری کارکنان در سرتاسر کشور صورت می گیرد. با استفاده از فرآیندهای مکانیزه شده با کمترین کدنویسی به آسانی  بخش های مختلف را مدیریت می کنید. با اجرای تنها یک سیستم به نام BPMS علاوه بر صرفه جویی در وقت و انرژی بازده کار خود را چندین برابر افزایش می دهیم.

6. نظارت و کنترل فرآیندها

هنگامی که فرآیندی که طراحی مجدد شده است در حال اجراست، برای تعیین کارایی عملکرد، داده‌های مرتبط با توجه به شاخص‌ها و اهداف عملکردی آن جمع آوری و تجزیه و تحلیل می شوند . گلوگاه‌ها، خطاهای مکرر یا انحراف نسبت به رفتار مورد نظر، شناسایی شده و اقدامات اصلاحی انجام می شوند. مسائل جدیدی ممکن است در همان فرایند یا در فرآیندهای دیگر بوجود آیند که نیاز به تکرار چرخه BPM دارند.

 

منبع: مدرسه مدیریت فرآیند

n نرم افزار,bpmn2 آموزش,bpmn در ,اتوماسیون اداری,اتوماسیون تغذیه,اتوماسیون دانشگاه,اتوماسیون,اتوماسیون اداری آموزش ,اتوماسیون تغذیه محقق,اتوماسیون تغذیه دانشگاه ,فرایند کسب کار,مراحل کسب کار,فرایند کسب و کار مقاله,فرایند کسب و کار ,فرایند کسب و کار bpm,فرایند کسب و کار,فرایند کسب و کار در سازمان,فرایند کسب و کار یعنی چه,مدیریت فرآیندهای کسب و کار,مدیریت فرآیندهای سازمانی,مدیریت فرآیند چیست,مدیریت فرآیندهای نیروگاهی ,مدیریت فرآیندی,مدیریت فرآیند bpms,مدیریت فرایند آموزش,مدیریت فرآیند کسب و کار bpms,مدلسازی فرایندهای کسب و کار,مدل سازی فرایندهای پیچیده,مدل سازی فرایندهای سازمان,مدلسازی فرآیندها bpmn,فرایندهای مدل سازی,تحلیل فرآیندهای کسب و کار,تحلیل فرایندها چیست,فرایندهای تحلیل,تحلیل فضایی فرایندها,تجزیه و تحلیل فرایندهای سازمانی,زیرسیستم های منابع انسانی,زیر سیستم های بودجه,زیر سیستم ویندوز برای اندروید,زیر سیستم پشتیبانی,زیر سیستم های مدیریت آموزش,زیر سیستم تعیین و کنترل وضعیت,زیر سیستم اجرای پروژه,زیر سیستم ,هوش تجاری bi,هوش تجاری ,هوش تجاری در سیستم,هوش تجاری خبره فناوری,هوش تجاری pdf,هوش تجاری آموزش,هوش تجاری در کسب و کار,هوش تجاری مدرن,پیاده سازی فرایندهای کسب و کار,پیاده سازی مدیریت فرایند ,بهبود فرآیند کنترل,بهبود فرایندهای سازمانی,بهبود فرایند تولید,بهبود فرآیندها,بهبود فرایند چیست,بهبود فرایند نظارت,استقرار فرایندی,فرایند استقرار نرم افزارتوسعه نرم افزار چیست,توسعه نرم افزار چابک,توسعه نرم افزارهانرم افزار bpms,نرم افزار bpms چیست,نرم افزار bpmn,نرم افزار bpms رایگان,نرم افزار bpmn2,نرم افزار bpmn چیست,نرم افزار bpms بیزاجی,نرم افزار bpms دانلود,برنامه نویسی توسعه وب,نرم افزار,برنامه نویسی کامپیوترسی شارپ چیست,سی شارپ یا پایتون,سی شارپ آنلاین,,سی شارپ آموزش,سی شارپ پیشرفته,بومی سازی سیستم ها,خبر فناوری,خبر فناوری جدید,خبر فناوری اطلاعات,خبر فناوری روز دنیا,خبر فناوری امروز,فناوری خبره,سیستم خبره فناوری اطلاعات,مجموعه فناوری خبره, bpmtraining,bpmsهای ایرانی,bpm,bpmn استاندارد,پیاده سازی bpms,پیاده سازی bpm,bpms چیست pdf,bpm چیست,bpm نرم افزار,سیستم های پیشرفته صنعتی,سیستم ساز چیست,مدیریت کسب و کار چیست,مدیریت کسب و کار به انگلیسی,erp ,erp چیست,erp سامانه,crm چیست,crm,crm مخفف چیست,crm دیدار,crm نرم افزار,مدیریت کسب و کارهای کوچک,مدیریت کسب و کار گرایش مالی,مدیریت کسب و کار گرایش استراتژی,مدیریت کسب و کار و امور اداری,مدیریت کسب و کار و بهره وری,مدیریت کسب و کار سیستمیک,

http://learning98.ir/ http://freshfile.ir/ http://techexpert.ir/ https://freshfile.sellfile.ir/ http://kishtehransar.ir/ http://golmezerji.ir/ http://MerajShohada.ir https://cafebazaar.ir/app/ir.techexpert.taeensath

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *