• ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری
  • ایمیلinfo@TechExpert.ir
  • آدرسبلوار غربی ورزشگاه آزادی، جنب بانک سپه شعبه صنیع خانی، پردیس نوآوری مقدم، گروه نرم افزاری خبره فناوری
مراحل BPM
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

در پست قبلی به توضیح کامل BPM یا همان مدیریت فرآیند کسب و کار پرداختیم. در این پست قصد داریم شما را با مراحل PBM و نحوه انجام هر یک آشنا کنیم. مراحل BPM

همانطور که می دانید:

مراحل BPM به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند:

مدلسازی فرایند(Process Design)

پیاده سازی فرایند(Process Execution)

پایش فرایند (Process Monitoring)

بهبود فرایند (Process Improvement)

مراحل BPM

1. طراحی و مدلسازی فرایند (Process Design)
این مرحله شامل درک فرآیندهای موجود در هر کسب و کار  و نیز طراحی فرآیندهای جدید می‌باشد. مدل‌سازی و مستندسازی فرایندهای کسب و کار به مدیران سازمان کمک می‌کند تا درک بهتری از کسب و کار خود به دست آورند. آنها می توانند در صورت لزوم تغییراتی در روش انجام کار ایجاد کنند.

نرم‌افزارهای مورد استفاده برای اینکار شامل این اجزاء می‌باشد:

  • ویرایشگرهای گرافیکی جهت مستندسازی فرآیندها
  • انباره‌هایی برای ذخیره مدل‌های فرآیند 
  • ابزارهای شبیه‌سازی فرآیند کسب و کار

استفاده از این ابزارها در نهایت برای اجرای فرآیند جهت اندازه‌گیری پارامترهای بازدهی مانند میانگین زمان و هزینه بکار می روند.

متخصصین این کار می دانند که به منظور انجام طراحی باید از ابزاهای تحلیل و طراحی مدیریت فرایند یا به اصطلاح CaseTools استفاده کرد. یکی از بهترین و مهم ترین ابزارهای موجود در دنیا نرم افزار ویژوال پارادایم است.

 

2. پیاده سازی فرایند (Process Execution)
پس از طراحی فرآیندها در مرحله قبل اکنون باید اجرا شوند.  وجود مدل‌های سازمانی از فرایندهای کسب و کار و دسترسی همه ذینفعان سازمان به این مدل‌ها، سبب می‌شود تا میزان یکنواختی اجرای فرایند‌های کاری به تدریج افزایش یابد. سیستم‌های مدیریت فرآیند کسب و کار در این مرحله از مدل‌های فرآیندی مبتنی بر متن استفاده نمی کنند. آن ها بر توسعه مدل فرآیندها به صورت گرافیکی تمرکز کرده‌اند که دلیل آن کاهش پیچیدگی توسعه مدل می‌باشد.

برنامه‌نویسی ویژوال با استفاده از علائم گرافیکی بازدهی را در تعدادی از بخش‌ها افزایش می دهد. این موضوع بوسیله کاربران بخوبی پذیرفته شده است. در این مرحله از قوانین کسب و کار که برای کنترل رفتار سیستم‌ها به کار می‌روند، برای تصمیم‌گیری و اجرای فرآیندها استفاده می‌شود.

 

3. پایش فرایند (Process Monitoring)
یکی از مهم ترین مراحل BPM می باشد. همزمان با اجرای فرایندها، مدیریت سازمان عملکرد و نتایج اجرای فرایند‌های کسب و کار را به صورت مستمر اندازه‌گیری و با نتایج از پیش تعیین شده مقایسه می کند. هرگونه انحراف از اهداف از پیش تعیین شده باید تحلیل و علت یابی شده و راه‌حل‌های آن تعیین گردد.

بدیهی است پس از اینکه پیاده سازی فرایندها را به نرم افزار BPMS واگذار کنیم یعنی در زمان کوتاهی موفق به مکانیزه نمودن فرایندها با نرم افزار BPMS شده ایم. در این صورت نسبت به حالت های کاغذی و دستی امکان پایش و نظارت فوق العاده بالاتری را فراهم کرده ایم. 

 

4. بهبود فرایند (Process Improvement)
پس از تحلیل ثبت وقایعی که استخراج می شوند در طی نظارت بر فرآیند، باید آنها را با یک مدل فرآیند منطقی مقایسه کرد. این کار برای تحلیل‌گر امکان تشخیص و تحلیل گلوگاه‌ها را مهیا می‌سازد. نتایج ناشی از پایش فرایند‌ها، می توانند منجر به کشف اشکالاتی در طراحی فرایند‌ها شوند. در این صورت باید برای اصلاح یک فرایند کسب و کار، طراحی مجدد با صرف زمان کافی انجام دهیم. پس از آن نشانه های یک بهبود واقعی در روند این مراحل را می بینیم.

 

منبع: مدرسه مدیریت فرآیند

n نرم افزار,bpmn2 آموزش,bpmn در ,اتوماسیون اداری,اتوماسیون تغذیه,اتوماسیون دانشگاه,اتوماسیون,اتوماسیون اداری آموزش ,اتوماسیون تغذیه محقق,اتوماسیون تغذیه دانشگاه ,فرایند کسب کار,مراحل کسب کار,فرایند کسب و کار مقاله,فرایند کسب و کار ,فرایند کسب و کار bpm,فرایند کسب و کار,فرایند کسب و کار در سازمان,فرایند کسب و کار یعنی چه,مدیریت فرآیندهای کسب و کار,مدیریت فرآیندهای سازمانی,مدیریت فرآیند چیست,مدیریت فرآیندهای نیروگاهی ,مدیریت فرآیندی,مدیریت فرآیند bpms,مدیریت فرایند آموزش,مدیریت فرآیند کسب و کار bpms,مدلسازی فرایندهای کسب و کار,مدل سازی فرایندهای پیچیده,مدل سازی فرایندهای سازمان,مدلسازی فرآیندها bpmn,فرایندهای مدل سازی,تحلیل فرآیندهای کسب و کار,تحلیل فرایندها چیست,فرایندهای تحلیل,تحلیل فضایی فرایندها,تجزیه و تحلیل فرایندهای سازمانی,زیرسیستم های منابع انسانی,زیر سیستم های بودجه,زیر سیستم ویندوز برای اندروید,زیر سیستم پشتیبانی,زیر سیستم های مدیریت آموزش,زیر سیستم تعیین و کنترل وضعیت,زیر سیستم اجرای پروژه,زیر سیستم ,هوش تجاری bi,هوش تجاری ,هوش تجاری در سیستم,هوش تجاری خبره فناوری,هوش تجاری pdf,هوش تجاری آموزش,هوش تجاری در کسب و کار,هوش تجاری مدرن,پیاده سازی فرایندهای کسب و کار,پیاده سازی مدیریت فرایند ,بهبود فرآیند کنترل,بهبود فرایندهای سازمانی,بهبود فرایند تولید,بهبود فرآیندها,بهبود فرایند چیست,بهبود فرایند نظارت,استقرار فرایندی,فرایند استقرار نرم افزارتوسعه نرم افزار چیست,توسعه نرم افزار چابک,توسعه نرم افزارهانرم افزار bpms,نرم افزار bpms چیست,نرم افزار bpmn,نرم افزار bpms رایگان,نرم افزار bpmn2,نرم افزار bpmn چیست,نرم افزار bpms بیزاجی,نرم افزار bpms دانلود,برنامه نویسی توسعه وب,نرم افزار,برنامه نویسی کامپیوترسی شارپ چیست,سی شارپ یا پایتون,سی شارپ آنلاین,,سی شارپ آموزش,سی شارپ پیشرفته,بومی سازی سیستم ها,خبر فناوری,خبر فناوری جدید,خبر فناوری اطلاعات,خبر فناوری روز دنیا,خبر فناوری امروز,فناوری خبره,سیستم خبره فناوری اطلاعات,مجموعه فناوری خبره, bpmtraining,bpmsهای ایرانی,bpm,bpmn استاندارد,پیاده سازی bpms,پیاده سازی bpm,bpms چیست pdf,bpm چیست,bpm نرم افزار,سیستم های پیشرفته صنعتی,سیستم ساز چیست,مدیریت کسب و کار چیست,مدیریت کسب و کار به انگلیسی,erp ,erp چیست,erp سامانه,crm چیست,crm,crm مخفف چیست,crm دیدار,crm نرم افزار,مدیریت کسب و کارهای کوچک,مدیریت کسب و کار گرایش مالی,مدیریت کسب و کار گرایش استراتژی,مدیریت کسب و کار و امور اداری,مدیریت کسب و کار و بهره وری,مدیریت کسب و کار سیستمیک,

http://learning98.ir/ http://freshfile.ir/ http://techexpert.ir/ https://freshfile.sellfile.ir/ http://kishtehransar.ir/ http://golmezerji.ir/ http://MerajShohada.ir https://cafebazaar.ir/app/ir.techexpert.taeensath

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *