پشتیبانی 24 ساعته/مشاوره رایگان: 09129474161

خانه » برنامه نویسی » نرم افزار های ویژه مراکز آموزشی

نرم افزار های ویژه مراکز آموزشی

یکی از مشکلات عمده ی مراکز آموزشی نظیر مدارس، آموزشگاه های زبان، دانشگاه و … ، نبودن اتوماسیون متمرکز جهت مدیریت فرآیند های اداری و آموزشی است. از این رو کوشیده ایم تا با ارائه سه نرم افزار کاربردی، این مشکل بزرگ را حل کنیم:

 

 

 


نرم افزار مدیریت ثبت نام و آموزشگاه

یکی از بزرگ‌ترین معضلات آموزشگاه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها بحث اعلام برنامه هفتگی، اعلام برنامه امتحانات و در نهایت، اعلام نمرات است. این سیستم با هدف انجام این امور به صورت آنلاین طراحی شده است. علاوه بر این، این سیستم طوری طراحی شده است که می‌تواند به عنوان یک برنامه مدیریت دانش‌جویان و دانش‌آموزان در یک مؤسسه آموزشی حتی به صورت آفلاین مورد استفاده قرار گیرد.

توجه: منظور از “دانش‌جو” در این سیستم ، هر نوع جوینده دانشی است و نه فقط دانشجوی دانشگاه

با نصب این سیستم بر روی یک وب‌سایت و یا نصب بر روی یک سیستم آموزشگاه:

– می‌توانید دانش‌جویان را با مشخصات کامل، به سادگی ثبت نام نمایید و هر دانش‌جو با شماره دانش‌جویی و رمز عبور خود وارد پنل کاربری خود شده و از برنامه هفتگی، برنامه امتحان و نمرات دروس انتخابی خود مطلع شده و یا پرینت بگیرد. می‌تواند به نمره خود اعتراض کند، معدل خود را ببیند و …

– می‌توانید مدرسین مختلف را به سادگی تعریف کرده و به هر یک کد و رمز عبور خاص خود را تحویل دهید تا به پنل مدرسین وارد شده و علاوه بر دیدن دوره‌های متعلق به خود، نمرات دانش‌جویان را وارد نماید و یا به اعتراضات دانش‌جویان رسیدگی کند.

– می‌توانید مدیران مختلف با سطح دسترسی‌های بسیار جزئی تعریف کنید. (به طور مثال، یک مدیر فقط اجازه تعریف دانش‌جو را داشته باشد. یکی فقط اجازه اعلام نمرات را داشته باشد. یکی فقط اجازه تعیین و چاپ شماره صندلی‌های امتحان را داشته باشد و …)

– می‌توانید به راحتی دوره‌های مختلف را تعریف کنید، دانش‌جویان هر دوره را با چند کلیک مشخص کنید، نمرات دانش‌جویان را به جای مدرس وارد نمایید، از نمرات یک نسخه چاپی برای نصب در بورد تهیه کنید، شماره صندلی‌های روز امتحان را به سادگی تعیین کنید، از شماره صندلی‌ها و مشخصات دانش‌جویان یک نسخه چاپی برای نصب روی بورد تهیه کنید.

– می‌توانید کارنامه دانش‌جویان را ببیند و چاپ کنید.

– می‌توانید از دانش‌جویان هر دوره، لیست حضور و غیاب برای مدرسین تهیه کنید.

– می‌توانید بین تمام داده‌های سیستم، با شرایط مختلف، جستجو انجام دهید.

– می‌توانید برای مدیران، مدرسین و دانش‌جویان، پیغام‌هایی بگذارید تا در پنل هر یک دیده شود.

– می‌توانید زبان سیستم را با یک کلیک به انگلیسی و یا فارسی تغییر دهید.

– می‌توانید به راحتی، در کل سیستم، به جای “دانش‌جو” از کلمه “دانش‌آموز” و به جای “استاد” از “دبیر” و یا کلمات دلخواه استفاده کنید.

– و ده‌ها “می‌توانید” دیگر!

برای پی بردن به امکانات پنل مدیریت، گزینه‌های منوی مدیریت را ببینید:

– ترم‌ها
— افزودن ترم جدید
— لیست و ویرایش ترم‌ها
– دروس
— افزودن درس جدید
— لیست و ویرایش ترم‌ها
– کلاس‌ها
— افزودن کلاس جدید
— لیست و ویرایش کلاس‌ها
– مدرسین
— افزودن مدرس جدید
– لیست و ویرایش مدرسین
– دانش‌جویان
— افزودن دانش‌جوی جدید
— افزودن دسته‌ای دانش‌جویان
— لیست و ویرایش دانش‌جویان
– دوره‌ها (دوره یعنی درس X با استاد Y در ترم Z و در کلاس W ارائه شود)
— افزودن دوره جدید
— لیست و ویرایش دوره‌ها
– انتخاب واحد (یعنی دانشجوی X دوره Y را اخذ کرده است)
— انتخاب واحد جدید
— لیست و ویرایش انتخاب واحدها
— چاپ لیست حضور و غیاب
– نمرات
— افزودن نمره جدید
— ویرایش نمرات
— لیست و چاپ نمرات
— مشاهده کارنامه دانش‌جو
– آزمون
— اعلام شماره صندلی
— چاپ شماره صندلی‌ها
– مدیران
— افزودن مدیر جدید
– لیست و ویرایش مدیران
– تنظیمات
– تغییر پیغام‌های سیستم
– تغییر تنظیمات سیستم

مزیت این سیستم:
– این سیستم قابلیت اجرا بدون اینترنت (آفلاین) و بر روی یک وب‌سرور را دارد و می‌تواند به عنوان برنامه مدیریت کلاس‌ها در آموزشگاه نیز به کار گرفته شود.

قابلیت جدید سیستم مدیریت مراکز آموزشی: جمع آوری تکالیف

یکی از بزرگ‌ترین دردسرهای مدرسین در سطوح مختلف، بحث تعیین تکلیف برای دانش‌جویان و این سیستموری تکالیف و در کل، مدیریت تکالیف است. این مشکل تا حدی بزرگ است که خیلی از مدرسین حوصله تعیین تکلیف جدید برای دانش‌جویان را ندارند و یا اگر هم تکلیفی تعیین می‌کنند، با توجه به مشکلات این سیستموری و ثبت نمره آن‌ها، معمولاً مدیریت درستی روی تکالیف ندارند و به مرور از اهمیت تکالیف می‌کاهند. این در حالی است که بلاشک یکی از مهم‌ترین ابزارهای آموزشی، تعیین تکلیف در هر جلسه، برای جلسات بعد و مصر بودن در مورد این سیستموری و امتیازدهی به آن‌هاست.

وقتی مدرسین برتر را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم کسانی از نظر شیوه آموزشی محبوب‌تر هستند و دانش‌جویان بار علمی بیشتری از کلاسشان برگرفته‌اند که در تعیین و جمع آوری تکالیف، مصرتر بوده‌اند. اما مشکلاتی مثل وقت‌گیر بودن امور مربوط به تعیین و این سیستموری و آمارگیری و امتیازدهی تکالیف، باعث شده است که مدرسین کمتری رغبت کنند که به سمت جدی گرفتن تکالیف حرکت کنند.

مدیر کل سیستم می‌تواند مدیریت چند مورد حیاتی را روی ماژول داشته باشد. از جمله نهایت حجمی که مدرسین می‌توانند برای تکالیف تعیین کنند و یا حذف فایل‌های سیستم و… .

امکانات پنل مدرسین عبارتند از:
– مدرس می‌تواند برای کل دانش‌جویان یک دوره، تکلیف با حجم خاص، با مهلت زمانی خاص و پسوند‌های مشخص تعریف کند.
– مدرس می‌تواند برای یک دانش‌جوی خاص، یک تکلیف تعریف کند.
– مدرس می‌تواند با یک نگاه، بفهمد که کدام دانش‌جو چند تکلیف دارد، چند تکلیف را انجام داده و هنوز رسیدگی نشده است، چند تکلیف پذیرفته شده، چند تکلیف رد شده، چند تکلیف در مهلت مشخص شده ارسال نشده و …
– ممکن است یک مدرس بگوید من فرصت کافی برای تعریف و بررسی تکالیف دانش‌جویان را ندارم! ما برای این نوع مدرسین هم راه حلی اندیشیده‌ایم:
مدرس می‌تواند یک دانش‌جو (بگویید “مبصر”) را به عنوان مدیر افزودن تکلیف تعریف کند تا آن دانش‌جو از طریق پنل خود بتواند برای تمام دانش‌جویان دوره، تکلیف جدیدی تعریف کند! و یا از آن هم جامع‌تر: مدرس می‌تواند دانش‌جو را به طور کامل، مدیر تکالیف آن دوره کند! در این صورت آن دانش‌جو می‌تواند به جای مدرس تمام امور تکالیف را انجام دهد!

– مدرس می‌تواند تکالیف ارسال شده را به راحتی مشاهده کند و همان لحظه وضعیت تکلیف را به “پذیرفته شده” و یا “رد شده” و یا “رد شده با فرصت مجدد” تغییر دهد و امتیاز و توضیحاتی برای آن تکلیف مشخص کند تا دانش‌جو در پنل خود آن امتیاز و توضیحات را مشاهده کند.

– مدرس می‌تواند در پایان دوره و هنگام تعیین نمره کل، با یک نگاه، خلاصه وضعیت تکالیف یک دانش‌جو را ببیند.

امکانات پنل دانش‌جویان:

– دانش‌جو با یک نگاه به ستون “تکالیف انجام نشده” می‌فهمد که چه تعداد تکلیف انجام نشده دارد. علاوه بر این یک آمار جزئی از تعداد تکالیف انجام شده، پذیرفته شده، رد شده و مهلت تمام خواهد داشت:

– دانش‌جو برای ارسال تکلیف، می‌تواند روی کل تکالیف یا تکالیف انجام نشده کلیک کند و فایل تکلیف را انتخاب و اگر لازم بود، توضیحاتی برای مدرس یادداشت کرده و ارسال کند.


 

نرم افزار برگزاری آزمون آنلاین

طرح کردن سؤالات یک آزمون، چاپ کردن و تکثیر آن‌ها به تعداد مورد نیاز، برگزاری آزمون به روش سنتی، تصحیح اوراق و اعلام نتایج مدت‌ها پس از برگزاری آزمون از مشکلات عمده اساتید، معلمین و مدرسین و حتی داوطلبان شرکت در آزمون است.

اما امروزه با عمومی‌تر شدن استفاده از کامپیوترها، می‌توان انتظار داشت در مراکز برگزاری آزمون، تعداد قابل توجهی کامپیوتر، در دسترس باشد. حال، اگر بتوان با توجه به توانایی بالای کامپیوترها شرایطی را فراهم کرد تا مشکلات مذکور، کمتر و در کل، سرعت برگزاری یک آزمون تا حد ممکن سریع‌تر شود، می‌توان از بسیاری از اضافه‌کاری‌ها جلوگیری به عمل آورد.

این پروژه با همین هدف طراحی و پیاده‌سازی شده است.
به عبارت دیگر «سیستم مدیریت آزمون آنلاین» یا Online Test Management System  منتشر شده است تا جایگزینی مناسب برای روش‌های سنتی برگزاری آزمون باشد.

مهم‌ترین قابلیت‌های این سیستم عبارتند از:

تعریف آزمون با قابلیت تعیین وقت، تعیین تعداد سؤالات نهایی، تعیین نحوه‌ی تعریف داوطلبان (توسط مدیر سیستم و یا خود داوطلب)، تعیین رندوم بودن و یا نبودن نمایش سؤالات آزمون، تعیین چینش به صورت راست به چپ (مثل فارسی) و یا چپ به راست (مثل انگلیسی) هم برای سیستم و هم برای هر آزمون، تعیین نمره منفی و …

امکان افزودن بی‌نهایت سؤال در هر آزمون با استفاده از ادیتوری بسیار کامل و پیشرفته، بدون هر​گونه محدودیت در نمایش عکس، فیلم، صوت، کلیپ و …

امکان تعریف داوطلبان توسط مدیر سیستم و یا خود داوطلب با شرایط بسیار جالب

مشاهده نتایج و آمار و نمودارها پس از آزمون توسط داوطلب
جلوگیری از اجرای هرگونه تقلب در سیستم (جلوگیری از امکان آزمون مجدد توسط کاربر، جلوگیری از متوقف کردن زمان‌سنج آزمون، جلوگیری از رفرش کردن صفحه و …)

ثبت انتخاب‌های کاربران در لحظه انتخاب در زمان آزمون توسط تکنولوژی  Ajax

مشاهده جزئی‌ترین آمار در پایان برگزاری آزمون توسط مربی و یا استاد و یا مدیر سیستم. آمارهایی مثل: درصد پاسخگویی کاربران به هر آزمون، درصد پاسخگویی به هر سؤال، مشاهده کارنامه تک‌تک داوطلبان، مشاهده میزان پاسخگویی داوطلبان به هر گزینه و آماری بسیار جزئی از هر آزمون.

این سیستم به دو زبان انگلیسی و فارسی قابل استفاده است و از بخش تنظیمات می‌توان بین هر زبان سوئیچ کرد.

این سیستم امکان ترجمه سیستم به هر زبانی را به راحتی به کاربران می‌دهد.

این سیستم کاملاً Portable یعنی «قابل حمل» است. با نصب تستا بر روی یک حافظه همراه، این نرم​افزار همیشه همراه کاربر خواهد بود.

این سیستم به یک زبان تحت وب نوشته شده است و در نتیجه قابلیت اجرا بر روی یک وب‌سایت و یا بر روی یک کامپیوتر و مهم‌تر از همه، قابلیت اجرا بر روی یک شبکه LAN و انجام آزمون به صورت گروهی را دارد.

این سیستم برای اجرا به هیچ گونه تنظیماتی در سیستم عامل نیاز ندارد. حتی نیازی به نصب هیچ نرم‌افزاری نیز نیست.

انتظار می‌رود با فراگیر شدن این سیستم و سیستم‌های مشابه،

– از هزینه‌های زیاد و گاهی بسیار زیاد چاپ و تکثیر اوراق امتحانی تا حد صفر کاسته شود.
– از مشکلات تکثیر سؤالات؛ از قبیل: اضافه‌تر یا کمتر بودن تعداد برگه‌ها نسبت به تعداد داوطلبان آزمون، ناخوانا بودن یا واضح نبودن سؤالات و تصاویر، محدودیت در استفاده از تصاویر متحرک، فیلم‌ و غیره، انباشته شدن سؤالات تکثیر شده و … بسیار کاسته شود.
– فرایند تصحیح اوراق و اعلام نتایج در کسری از زمان صورت گیرد.
– اضطراب‌های داوطلبان آزمون در مدت زمان بین «شرکت در آزمون» و «اعلام نتایج» بی‌نهایت کاهش یابد.
– تأثیر اشتباهات معمول انسانی در زمان تصحیح اوراق، از بین برود.
– برگزاری آزمون‌های آزمایشی برای سنجش سطح علمی داوطلبان به یک امر بسیار آسان تبدیل شده و با برگزاری مداوم آن‌ها، بر سطح آمادگی داوطلبان افزوده شود.
– داوطلب با محیطی دوست‌داشتنی و کاربر پسند در حین آزمون روبرو باشد که مهم‌ترین مزیت آن کاهش اضطراب وی در حین آزمون خواهد بود.
– حضور کاربر در محل برگزاری آزمون الزامی نباشد.
– با توجه به امکانات سیستم، از قبیل نمایش تصادفی (Random) سؤالات، امکان تقلب در آزمون کاهش یابد.
– امکان تهیه سریع و خودکار آمارهای بسیار جزئی از نحوه‌ی پاسخگویی داوطلبان تنها با چند کلیک فراهم باشد.
و ده‌ها مزیت دیگر عاید استفاده کنندگان از این نوع سیستم‌ها شود.


 

نرم افزار مدیریت کتابخانه های عمومی 

برخی قابلیت‌های این سیستم عبارتند از:

– امکان نصب ساده بر روی سایت و یا به‌کارگیری به صورت آفلاین
– امکان افزودن بی‌نهایت کتاب با مشخصات کامل
– امکان جستجو با معیارهای مختلف در بین کتب
– امکان افزودن بی‌نهایت عضو با مشخصات کامل
– امکان عضوگیری آنلاین! با نصب بر روی سایت، کاربران می‌توانند فرم عضویت در کتابخانه را به صورت آنلاین پر کنند و پس از تأیید مدیران، به سیستم کاربری خود وارد شوند.
– امکان رزرو آنلاین کتاب توسط عضو
– امکان مشاهده سوابق عضو
– امکان ثبت تحویل و عودت کتاب به سادگی هر چه تمام
– امکان چاپ تمام داده‌ها با سرستون‌های دلخواه
– امکان چاپ کارت عضویت
– امکان تعریف مدیران با سطوح دسترسی مختلف (مدیر کتب، مدیر امانت، مدیر اعضا و غیره)


مشاوره رایگان و پشتیبانی ۲۴ ساعته: ۴۱۶۱ ۹۴۷ ۰۹۱۲